آغاز رهاسازی آب از سد مارون برای تامین حق‌آبه نخلستان‌های خوزستان

هورنیوز – پیمان حیدری راد مدیر حفاظت و بهره‌برداری منابع آب سازمان آب و برق خوزستان اظهار داشت: مهمترین هدف رهاسازی آب از سد مارون، تامین نیاز نخیلات شادگان است که مرحله جدید آن از امروز آغاز شده است.

 

وی ادامه‌ داد: با رهاسازی آب از سد مارون از ابتدا تا انتهای حوضه آبی مارون همچنین نخلستان های شهرهای بهبهان، جایزان، رامهرمز، رامشیر، ماهشهر و شادگان آب کافی دریافت می کنند.

 

حیدری راد با بیان اینکه این رهاسازی‌ از ابتدای تابستان آغاز شده است افزود: در راستای برنامه‌ رهاسازی آب توسط سازمان آب و برق خوزستان ویژه ایام تابستان ، تاکنون ۲۴۶ میلیون متر مکعب آب به‌منظور تامین نیاز نخیلات این شهرها تامین شده است.

 

مدیر حفاظت و بهره‌برداری منابع آب سازمان آب و برق خوزستان یادآور شد: مرحله جدید رهاسازی آب از سد مارون به منظور تامین نیاز نخلستان‌ها در بازه زمانی ۱۰ روزه با دبی ۷۵ متر مکعب بر ثانیه برنامه‌ریزی شده است.

 

حیدری راد خاطر نشان‌کرد: بر اساس بررسی‌ صورت گرفته، تامین آب مورد نیاز نخلستان ها در این حوضه آبی بدون مشکل در حال انجام است.

 

وی بیان‌داشت: به‌منظور رساندن آب مطلوب به نخلستان‌ها، از برداشت‌های غیرمجاز آب در مسیر آبگیر نخیلات جلوگیری شده است.

 

در سال گذشته از سطح ۴۲هزار هکتار نخلستان های خوزستان ۲۳۰هزار تن خرما برداشت شد.

 

با اعمال مدیریت صورت گرفته در باغات و جلوگیری از آسیب تنش آبی به محصول علیرغم خشکسالی پیش بینی می شود در سال جاری میزان تولید خرمای این استان نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

https://hoorkhabar.ir/696838کپی شد!
32
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.