بیشترین عامل ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان دورهمی های خانوادگی

هورنیوز – شکراله ‌سلمان‌زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: وضعیت شهرستان‌های شادگان، آبادان و خرمشهر از نظر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ کاملا قرمز و بسیار خطرناک است به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۱ مورد (۹۵ نفر آبادان، ۸۲ نفر خرمشهر و در شادگان ۳۴ نفر) به کرونا مبتلا شدند.

 

وی به فوت یک بیمار کووید ۱۹ در شهرستان در آبادان در شبانه روز گذشته اشاره کرد و افزود: در این مدت ۵۶ بیمار کووید ۱۹ در پنج بیمارستان منطقه بستری و فقط ۳۱ بیمار پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند؛ هم اکنون ۲۲۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان بستری هستند.

 

سلمان‌زاده گفت: با توجه به وضعیت جسمانی بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها باید تمام بیماران را از نوع ابتلا به گونه دلتا دانست که هم اکنون در کل کشور منتشر شده است.

 

وی علایم کرونا دلتا را همانند سرماخوردگی دانست و افزود: در نوع جهش یافته کرونا ابتدا و به سرعت دستگاه تنفسی فوقانی بیمار درگیر و پس از آن بیماری گسترش و منجر به بستری بیمار می‌شود.

 

فقط ۴۰ تا ۵۰ درصد از گروه سنی ۷۰ سال به بالا برای دریافت واکسن مراجعه کردند

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و واکسیناسیون را تنها راه مبارزه با فراگیری ویروس کرونا دانست و بیان کرد:متاسفانه تاکنون فقط ۴۰ تا ۵۰ درصد از گروه‌های سنی ۷۰ سال به بالا در این منطقه برای دریافت واکسن مراجعه کرده‌اند.

 

وی افزود:هم اکنون کار واکسیناسیون گروه‌های هدف و مشاغل اعلام شده و افراد ۴۵ سال به بالا در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان در حال انجام است و مشکلی در تامین واکسن وجود ندارد.

 

سلمان‌زاده گفت:با توجه به قرار گرفتن شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی آبادان در وضعیت قرمز کرونایی، مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار تعطیل، و فعالیت باشگاه های ورزشی ممنوع و رستوران‌ها و فست فودهای سطح شهر موظف به ارایه خدمات به صورت بیرون بر هستند؛ همچنین ادارات باید با دو سوم نیروهای خود فعالیت کنند و در صورت تخلف با متخلفان برخورد خواهد شد.

 

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیرپوشش خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

https://hoorkhabar.ir/696676کپی شد!
63
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.