معرفی دکتر شاپور نظرپور کاندیدای تصدی معاونت وزیر و رئیس شرکت عمران شهرهای جدید

به گزارش هورنیوز ؛ بخش مسکن را می‌توان یکی از مهم‌ترین بخش‌های توسعه در هر جامعه دانست و در اهمیت بخش مسکن همین بس که بخش قابل توجهی از ثروت و درآمد ملی را به خود اختصاص داده است. این بخش با ابعاد وسیع اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی و کالبدی، اثرات گسترده‌ای در ارائه ویژگی‌ها و سیمای جامعه به مفهوم عام دارد.

با عنایت به سهم‌بری بخش مسکن از اقتصاد خانوار و اقتصاد ملی و به منظور حفظ تعادل بازار، اتخاذ سیاست‌های مناسب در هر دو سوی عرضه و تقاضا و تدوین یک برنامه جامع در این بخش، حائز اهمیت فراوان است.

 

دستیابی به این مهم، مستلزم شناسایی کامل و تجزیه و تحلیل عمیق ابعاد و عوامل مؤثر بر آن است. در این میان شاید بتوان پرداختن به شاخص‌های بخش، برآورد صحیح تغییرات هر یک از شاخص‌ها و پیش‌بینی آن و شناخت صحیح وضعیت موجود بازار را کلیدی‌ترین ابزار برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در این بخش دانست.

 

به همین منظور و باتوجه به اهمیت بخش مسکن به معرفی یکی از افراد شایسته ای که می تواند عنوان معاون وزیر و رئیس شرکت عمران شهرهای جدید منبع خدمات بسیاری باشد می پردازیم.

 

دکتر شاپور نظرپور ، زاده شهرستان ایذه در استان خوزستان ا سوابق اجرایی بسیاری را در کارنامه خود دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود؛

 

 *کارشناس و نماینده قضائی وزارت کشور در محاکم قضائی

*معاون دفتر حقوقی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور

*معاون حقوقی شرکت خدمات شهری شهرداری تهران

*رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر تهران

*- مشاور حقوقی و دبیر کمیسیون برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها

*مشاور حقوقی معاون برنامه‌ریزی شهر تهران

*مشاور حقوقی شرکت عمران شهرهای جدید کشور

*مؤلف مجموعه نظریات مشورتی حقوقی شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها

*مؤلف مجموعه کیفیت زندگی و کیفیت محیط شهر

https://hoorkhabar.ir/696539کپی شد!
303