تصویب صد درصدی اعتبارات مربوط به حل مشکلات تنش آبی۷۰۲ روستای خوزستان

هورنیوز – قاسم سلیمانی دشتکی امروز چهارشنبه همراه با سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولی عصر (عج) از تعدادی از روستاهای دچار تنش آبی مسیر گمبوعه از توابع حمیدیه و منطقه جفیر از توابع سوسنگرد بازدید کرد و ضمن گفت و گو با شیوخ و کشاورزان این روستاها و پیگیری خواسته های آنها پای درد دلشان نشست.

 

استاندار خوزستان در پایان این بازدیدها توضیح داد: در این مناطقی که بازدید داشتیم سپاه تلاش زیادی کرده و به صورت جهادی به کمک مردم و نظام آمده است و از آبفا و دیگر دستگاه های استان خواستیم که هر گونه همکاری از دستشان بر بیاید انجام دهند.

 

وی افزود: پروژه ای که امروز در منطقه جفیر شروع شده است و باید تا دو هفته آینده به نتیجه برسد حدود ۹ کیلومتر خطوط انتقال آب است که به دو روستا با ۱۲۰ خانوار پس از سالهای طولانی محرومیت، آبرسانی خواهد کرد.

 

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: من هم از فرماندهی سپاه استان، هم از قرارگاه های جهادی و هم از قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) که نقش خوبی در اجرای عملیات آبرسانی دارند تقدیر و تشکر میکنم.

 

استاندار خوزستان تصریح کرد: در کل استان هدف گذاری شد که ۷۰۲ روستا با اعتبارات ملی، استانی، قرارگاه های محرومیت زدایی سپاه، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مستضعفان ظرف حداکثر یکسال مشکلشان حل شود.

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر برای برخی از روستاها که به صورت جدی دچار تنش آبی هستند مشکلات آنی داریم که این مشکلات بعضا ناشی از نقص فنی پمپ و دیگر تاسیسات آبرسانی است که برای رفع این مشکلات تعداد زیادی تانکر به صورت ضرب الاجل پیش بینی شده است و بخش مهمی از آن توسط سپاه و دیگر نهادها تامین شده است تا آبرسانی سیار داشته باشیم و فرصت پیدا کنیم حداکثر طی یک تا دو ماه آینده مشکلات جزئی تاسیسات آبرسانی را حل نماییم.

 

استاندار خوزستان ادامه داد: در مجموع تامین اعتبار صورت گرفته است و تقسیم کار کردیم که با همکاری مجموعه قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و بسیج، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفین و همچنین مجموعه دستگاه های دولتی و شرکت آبفا استان مشکلات مردم را کاهش دهیم.

 

نماینده عالی دولت در پایان گفت: امیدوارم طبق قولی که به مردم استان دادیم و بر اساس منابعی که آماده کردیم و مصوبه دولت را برای تخصیص صد درصدی اعتبار گرفتیم این طرح که کار بسیار بزرگ و کارسازی است اجرایی گردد و مشکلات در کوتاه مدت حل شود و هم ظرف حداکثر یکسال آینده این روستاها را از مشکلات تنش آبی خارج نماییم.

ایلنا

https://hoorkhabar.ir/696480کپی شد!
33