آیا مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان باید از خبرنگاران عذرخواهی کند؟

به گزارش هورنیوز، سفر خبرنگاران و فعالین محیط زیست خوزستانی در تاریخ جمعه ۱۸ تیرماه به سد کرخه و حواشی به وجود آمده این سفر همچنان بحث داغ رسانه های استان و کشور است، بصورتیکه رسانه های بزرگ و مسئولین استانی این برخوردها را با خبرنگاران و فعالین محیط زیست محکوم کرده و بعضاً خواهان آن هستند که مدیران مربوطه در راس آنها فرهاد ایزدجو مدیرعامل سازمان آب و برق از این دو قشر زحمتکش عذرخواهی کند.

 

در همین زمینه پایگاه خبری تحلیلی هورنیوز به بررسی برخی ابعاد پیدا و پنهان این سفر و عملکرد مسئولین مربوطه با طرح چند سوال و شفاف سازی پرداخته که از نظر شما می گذرد.

 

اول – مدیریت سازمان آب و برق پس از شمسایی بسیار پر مسئله نشان داده شده و برخی تحلیلگران رسانه ای اذعان دارند که ساختمان عریض و طویل پنج طبقه به دلیل قدرت سیاسی شمسایی در سالهای گذشته اینچنین مشکل دار بنظر نمی آمد.

 

دوم- اگر فرهاد ایزدجو به دلیل تخصص در این حوزه به کرسی مدیریتی سازمان آب و برق دست پیدا کرده و برای رفع مشکلات و… این سازمان به قول نزدیکانش به لابی سیاسی و … احتیاج ندارد، دلیل این همه اتفاقات ناگوار دوسال گذشته چه بوده است؟ آیا تخصص وی نمی بایست در زمان های بحرانی در این حوزه به کار آید؟ (آیا مدیری که تخصص و لابی سیاسی برای دست یابی به برخی منابع در کشور را ندارد می تواند این سازمان بزرگ و وظایف مربوط به آن را اداره کند و یا انجام دهد؟)

 

سوم – فرهاد ایزدجو پس از بازگشت خبرنگاران از سفر سد کرخه و آن اتفاقات عجیب و غریب، و همچنین در خواست معاون استاندار، رئیس خانه مطبوعات، رسانه های کشور و استان برای دلجویی از خبرنگاران، نشان داد که احتمالاً اخبار مربوط به خود و حوزه کاریش را مطالعه نمی کند و به عملکرد مدیرانش و رضایت مردم اهمیت نمی دهد که تا کنون عکس العملی نشان ندادن است!

 

چهارم – شایعاتی وجود دارد که مدیران برخی سدها به دلگرمی افراد صاحب نفوذی همچون بعضی نمایندگان از ادارتی به این اماکن مهم آمدند و تخصصی در اداره سدها ندارند و بایستی رضایت افراد مذکور را جلب نمایند تا مدیر بالادستی خود!

 

پنجم – چرا مدیر سد کرخه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص نشان دادن عکس های هوایی و ماهواره ای اطراف این سد و توضیح بر روی آنها، اصرار بر اعداد و ارقام صرف داشت؟ این آمار و ارقام به تائید کجا رسیده است؟

 

ششم – مسئله مهم دیگر این است که اگر مدیری توان پاسخگویی با آرامش و خوش خلقی را با شهروندان ندارد چگونه باید همچنان به مسئولیت خود در یک چنین مکان حساسی ادامه دهد؟ آیا از لحاظ روانشناسی وی در آینده یک چنین حوادث دیگری را رقم نمی زند؟

 

هفتم – مدیریت سازمان آب و برق مشخص کند در زمان مسئولیت خود در کدام یک از بحران هایی که مربوط به این سازمان شده است موفق عمل کرده، تا رسانه ها از وی تقدیر و تشکر کنند.

 

هشتم – چرا مسئولین نظارتی و مخصوصا نمایندگان مجلس برای اینکه مشخص شود این کم آبی و اتفاقات اخیر در خوزستان ناشی از کم کاری یا سوء مدیریت احتمالی مدیران این سازمان بوده یاخیر، به تحقیق و تفحص از سازمان آب و برق نمی پردازند؟

 

نهم – مشخص شود وظایف سازمان آب و برق خوزستان چیست؟ (وقتی در بحث لایروبی، حریم رودخانه های کارون و …، سیل، خشکسالی و… با وجود امکانات گسترده، سدها، نیروی انسانی بسیار و… بازهم مشکلات چشمگیر وجود دارد)

 

دهم – هرگاه خبرنگاران به صورت تخصصی به موضوعی در خوزستان ورود کردند و همه آنها خواهان پیگیری حل مشکلات این استان شدند، قطعا نتیجه حاصل شده است. پس حرمت این قشر زحمتکش بایستی حفظ شود.

 

یازدهم – وزارت نیرو بایستی به وعده های خود در خصوص حقابه خوزستان عمل کند و مدیران این وزارتخانه در خوزستان برای تامین حقابه باید با تمام توان تلاش کنند که خدایی ناکرده این حواشی باعث از بین رفتن حق مردم این دیار نشود.

 

دوازدهم – چرا برخی آمار و ارقام ارائه شده توسط سازمان آب و برق و محیط زیست استان با هم تفاوت بسیار دارد. (این در حالی است که دو سازمان مذکور دو ضلع مهم تصمیم گیری برای تعیین حقابه هورالعظیم هستند. همچنین بماند که این آمار فقط روی کاغذ بوده و در عالم واقع و پهنه هور مصداق و عینیت ندارد)

 

در پایان باید گفت اگر بر این فرض باشیم که خبرنگاران در خصوص سفر سد کرخه مقصرند، آیا مدیر این سازمان نمی بایست جهت روشن سازی افکار عمومی به توضیحاتی بپردازد تا مشخص شود چه کسانی در این خصوص باعث کوتاهی و حاشیه سازی شده اند؟ این موضوع نشان میدهد که برای مدیر سازمان آب و برق خوزستان اینچنین اتفاقاتی مهم نیست و میلی به شفاف سازی یا عذرخواهی ندارد.

 

 

پی نوشت: کسانی که از بیت المال ارتزاق می کنند بایستی به مردم که ولی نعمت آنها هستند با گشاده رویی و شفافیت پاسخ دهند. برخورد قلدرگونه مدیران آب و برقی باعث آزردگی خاطر شهروندان خوزستانی شده است.

 

علی بهمن

https://hoorkhabar.ir/696280کپی شد!
81
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.