نهادینه شدن نحوه برخورد با آمبولانس در ترافیک

هورنیوز – غلامرضا روانپور رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دزفول بیان کرد: کارکنان فوریت‌های پزشکی نخستین خط درمانی و از پیشگامان عرصه سلامت بیماران و مصدومان هستند لذا مدیریت زمان یکی از مهمترین فاکتورهایی است که ماموران اورژانس باید بدان عمل کنند تا در کمترین زمان ممکن هنگام حادثه خود را به بیماران و یا مصدومان برسانند.

 

وی افزود: برخی شهروندان هنگام ترافیک سنگین، راه را برای عبور آمبولانس باز نمی‌کنند و در مواردی برخی رانندگان صرف خالی بودن آمبولانس از بیمار، راه را بر آن سد می‌کنند، در صورتی که آمبولانس خالی، فوریت و ضرورت بیشتری دارد چون باید سریعتر بر بالین بیمار و یا مصدوم برسد.

 

روانپور با بیان اینکه همکاری با آمبولانس علاوه بر فرهنگسازی، نیازمند آموزش است ادامه داد: گاهی اوقات رانندگان در مواجهه با آمبولانس قصد کمک رسانی و بازگشایی مسیر را دارند اما به این دلیل که آموزش لازم را ندیده‌اند در بازگشایی گره ترافیکی چندان موفق عمل نمی‌کنند.

 

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دزفول اظهار امیدواری کرد تا با کمک رسانه‌ها، شاهد ارتقای سطح فرهنگ و دانش برخورد با آمبولانس در گره‌های ترافیکی باشیم تا آسیب‌های ناشی از دیر رسیدن آمبولانس به حداقل برسد.

https://hoorkhabar.ir/696221کپی شد!
60
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.