استفاده از ماسک در شادگان به زیر ۲۵ درصد رسید

هورنیوز – شکراله سلمان‌زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه بیماری کووید ۱۹ در شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان پایدار است و این منطقه هنوز از پیک قبلی این بیماری خارج نشده است افزود: کاهش میزان استفاده از ماسک در شهرستان شادگان خطر افزایش روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را در این شهرستان به دنبال دارد.

 

وی با اشاره به ورود گونه دلتا کرونا به استانهای مجاور خوزستان گفت: با ورود این گونه بیماری باید فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی بیشتر رعایت شود در غیر اینصورت منطقه به حالت انفجار بیماری کووید ۱۹ درخواهد آمد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی گفت: متاسفانه تعداد زیادی از مردم این منطقه بیماری کووید ۱۹ را ساده شمرده‌اند و تنها ۴۰ درصد از ساکنان منطقه جنوب غرب خوزستان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند که نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی باعث شده همچنان منطقه در پیک قبلی کرونا باقی بماند.

 

سلمان‌زاده بیان کرد: در صورتی که مردم این بیماری را جدی نگیرند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، افزایش سریع موارد بیماری همچنین افزایش مرگ و میر را در جنوب غرب خوزستان شاهد خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه سفر، خطرناکترین عامل گسترش کرونا است گفت: گونه‌های مختلف کرونا به واسطه سفر منتقل می‌شوند و از مردم انتظار داریم در شرایط کنونی از سفر کردن پرهیز کنند تا جان خود و دیگر افراد را با خطر مواجه نکنند.

 

سلمان‌زاده به روند واکسیناسیون در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان اشاره کرد و بیان کرد: افراد بالای ۶۵ سال براساس جدول تنظیم شده توسط مراکز بهداشت محله می توانند برای دریافت واکسن کرونا در کمترین زمان ممکن اقدام کنند.

 

وی افزود: به طور میانگین روزانه ۱۲۰ الی ۱۳۰ بیمار جدید کووید ۱۹ در شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان شناسایی می‌شوند که این تعداد بیمار برای منطقه زنگ خطر جدی است.

 

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

https://hoorkhabar.ir/696216کپی شد!
89
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.