دستگاه قضا مصمم به برخورد با هرگونه فساد در خوزستان است

هورنیوزحجت الاسلام صادق مرادی رئیس کل دادگستری استان خوزستان یکی از مؤثرترین گام برای جلوگیری از پدیده زمین خواری، حد نگاری اراضی ملی و تثبیت مالکیت آن بر شمرد و اظهار کرد: با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی، اختلافات و دعاوی بین افراد و دستگاه‌های دولتی نیز رفع خواهد شد و سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن خواهد رسید.

 

وی افزود: دستگاه قضایی استان مصمم است با هرگونه فساد بدون هیچ‌گونه ملاحظه و خط قرمزی مبارزه کند. از این رو انتظار می‌رود که دستگاه‌های متولی با استفاده از ابزارهای قانونی جلوی این گونه تعرض‌ها و تخریب طبیعت را بگیرند چرا که تعلل در برخورد با تخلفات تنها به نفع سودجویان است.

 

رئیس دادگستری استان خوزستان گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه قاطع با پدیده زمین خواری، دادگستری خوزستان در راستای وظایف خود خوشبختانه در سال گذشته و سه ماه نخست امسال، اراضی ملی زیادی را در استان رفع تصرف کرد و در این زمینه با سود جویان و زمین خواران قاطعانه برخورد خواهد کرد.

 

وی با اشاره به فرهنگ غلط آتش زدن کاه و کلش زمین‌های کشاورزی استان پس از برداشت محصول، ادامه داد: کشاورزان بنابر دلایلی مانند آماده‌سازی زمین کشاورزی، سهولت عملیات و مسائل اقتصادی بقایای کشاورزی مزارع و مراتع را آتش می زنند که برای مقابله با این فرهنگ غلط باید دستگاه های متولی راهکارهای مناسب و جایگزین برای آن پیدا کنند.

 

صادق مرادی تصریح کرد: یکی از روش‌های مقابله با ریزگردها در استان کاشت درخت مثمر و جنگل کاری است که با حفاظت بیشتر از آنها میتوان جلوی گرد و خاک و تخریب طبیعت را گرفت.

فارس

https://hoorkhabar.ir/696080کپی شد!
30
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.