خوزستان ظرفیت ورود به پیک جدید کرونا را ندارد

هورنیوز – قاسم سلیمانی‌ دشتکی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در بسیاری از مناطق کشور حرکت رو به بالا در شیوع کرونا وجود دارد اما در برخی مناطق آن گونه که در رسانه‌ها گزارش می‌شود، روند بیماری زیاد نیست.

 

وی افزود: با تلاش‌های انجام‌شده در خوزستان به ویژه توسط بهداشت و درمان و قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد استانی مدیریت کرونا، سیر بیماری در خوزستان نزولی است، هر چند وضعیت کرونا در خوزستان نوسان دارد.

 

استاندار خوزستان بیان کرد: برای حفظ این شرایط و پیشگیری از درگیری مجدد، باید پروتکل‌های بهداشتی به ویژه در سیستم اداری به خوبی رعایت شوند. اگر سیستم اداری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند، مشکل پیدا می‌کنیم.

 

سلیمانی‌دشتکی افزود: بحثی که وجود داشت در خصوص مبادی ورودی کشور بود که با تلاش بهداشت و درمان، هلال احمر، بنادر و سایر نیروهای مستقر در این مناطق، کارهای خوبی انجام شده است. انجام تست در کشتی‌ها در حال انجام است و به کارکنان کشتی اجازه ندادند وارد بندرگاه شوند و در صورت شناسایی یک مورد مثبت، کل کشتی قرنطینه شده است.

 

وی تصریح کرد: یکی از عللی که موجب شد در استان خوزستان از مبادی خارج از کشور دچار گرفتاری زیادی نشویم، مراقبت در مرزهای زمینی، دریایی و هوایی بوده است که جای تشکر دارد.

 

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم حفظ وضعیت موجود و بهتر شدن شرایط گفت: باید شرایط به گونه‌ای باشد که میزان شیوع بیماری به حداقل ممکن برسد.

 

سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد: قبل از اینکه با محدودیت واکسن مواجه شویم، خوزستان با فاصله رتبه نخست در واکسیناسیون را داشت و بخش اعظم گروه‌های هدف واکسینه شدند. تلاش زیادی برای عرضه واکسن داخلی در حد وفور انجام شده که هنوز این کار انجام نشده است. در خصوص ورود واکسن خارجی نیز هنوز مشکل وجود دارد.

 

وی افزود: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، اگر در یکی دو هفته آینده واکسن در دست ما باشد واکسیناسیون گروه‌های هدف انجام خواهد شد.

 

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم پیشگیری از وقوع فاجعه مجدد، تصریح کرد: باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود تا مجددا وارد پیک نشویم. گنجایش و ظرفیت ما برای ورود به پیک جدید بسیار محدود است، نیروها خسته شده‌اند و تعداد زیادی درگیر یا شهید شدند.

 

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به نشست‌های خانوادگی طولانی گفت: همچنان مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی یکی از مهم‌ترین عوامل انتقال بیماری است که باید این موارد رعایت شود.

https://hoorkhabar.ir/696013کپی شد!
33
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.