بیش از ۱۰ میلیون تن کالا از مبدا خوزستان جابه جا شد

هورنیوز – فواد غزیعلی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار داشت: این مقدار کالا توسط ۵۸۳ هزار دستگاه کامیون از خوزستان به سراسر کشور جابجا شد.

 

وی با اشاره به همزمانی جابجایی کالا و محصولات کشاورزی در خوزستان گفت: در این مدت جابجایی سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) به سراسر کشور ثبت شده است.

 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان عمده کالاهای اساسی جابجا شده از بندر امام خمینی (ره) را برنج، گندم، ذرت، سویا، کنجاله، خوراک دام و کود شیمیایی برشمرد و افزود: این میزان کالای اساسی توسط ۱۲۷ هزار و ۷۷۹ کامیون جابجا شده است.

 

به گفته غزیعلی خوزستان از ۴۸۳ شرکت فعال حمل و نقل کالا برخوردار است و برای جابجایی کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) تمهیدات ویژه ای اندیشده شد تا حجم بالای کالای وارد شده به این بندر به موقع جابجا شود.

 

مجتمع بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر مهم کشور است که در جنوب استان خوزستان واقع است، این بندر با ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است.

 

بندرامام خمینی (ره) به عنوان مهم ترین قطب‌ حمل و نقل منطقه ای ایفای نقش می کند. این بندر در سال ۱۳۹۰ پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی و الحاق زمین‌های مجاور، هم اکنون با ۱۱ هزار هکتار مساحت، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/696006کپی شد!
81
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.