چرا ماهی چند صد میلیون سود خالص به جیب پیمانکار می‌رود؟

هورنیوز – کارگران ارکان ثالث یا پیمانکاری پالایشگاه نفت آبادان در تماس با خبرنگار ما، از مطالبات و خواسته‌های خود گفتند. این کارگران می‌گویند: ما نیز مانند همه‌ی کارگران پیمانکاری نفت، خواسته‌هایی داریم؛ ما در روزهای اخیر اعتراض و تجمع نداشتیم اما بیانیه‌ای صادر کردیم و گفتیم با وجود نارضایتی‌های بسیار، کار را تعطیل نمی‌کنیم چون نمی‌خواهیم در روند کار، اخلال ایجاد شود با اینهمه مطالبات خود را از تمام مجاری قانونی دنبال خواهیم کرد.

 

یکی از این کارگران در تشریح زیادی بودن پیمانکاران و آسیب‌هایی که به فضای روابط کار و حقوق کارگر وارد می‌کنند، می‌گوید: فرض کنید برای قرارداد تعمیرات، پالایشگاه یک پیمانکار می‌آورد؛ همه چیز را پالایشگاه در اختیار شرکت پیمانکار می‌گذارد؛ متریال سبک و سنگین و حتی غذای نفرات را در اختیارش می‌گذارد؛ خود نفرات هم نفرات پالایشگاه هستند و معمولاً هر کدام چند سال سابقه کار در پالایشگاه دارند؛ شرکت پیمانکار مربوطه حتی نفر هم نمی‌آورد! اما ماهی چند صد میلیون سود خالص در جیب پیمانکار می‌رود، آخر چرا؟! ما می‌گوییم وقتی این آقای پیمانکار هیچی هزینه از جیب نمی‌کند، چرا باید سود کند، اصلاً چرا باید باشد، چرا باید حقوق کارگران را گروگان بگیرد؟! بنابراین مهم‌ترین و اصلی‌ترین خواسته‌ی ما کارگران پیمانکاری، فقط حذف پیمانکاران است.

 

این کارگران با انتقاد از عملکرد کمیسیون انرژی مجلس می‌گویند: ششم تیرماه کمیسیون انرژی مجلس، نشستی را با حضور وزیر نفت برای بررسی و حل مشکلات کارکنان نفت برگزار کرد؛ اما این نشست هیچ اتفاق مثبتی برای اینهمه کارگران ارکان ثالث که به سختی روزگار می‌گذرانند و با دستمزدهای بسیار پایین امرار معاش می‌کنند، نداشت. متاسفانه فقط به مطالبات رسمی‌ها پرداختند و گفتند سقف حقوق رسمی‌ها به جای ۱۵ برابرِ حداقل حقوق باید بشود ۲۱ برابر! واقعاً متاسفیم؛ به نظر می‌رسد ما کارگران ارکان ثالث که همگی کارگران باسابقه، مجرب و متخصص هستیم، هیچ جایگاهی در خانه ملت نداریم؛ ما را طرد کرده‌اند به تمامی!

 

ایلنا

https://hoorkhabar.ir/695954کپی شد!
37
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.