معرفی نیروگاه رامین به مراجع قضایی به دلیل آلودگی کارون

هورنیوز – رسول نظری زنگنه رئیس اداره حفاظت محیط زیست اظهار داشت: نیروگاه رامین به دلیل تخلیه بدون اطلاع آلودگی و حجم تخلیه مرتکب تخلف شده و پرونده‌ای علیه آن در دادگاه تشکیل شده است.

 

وی افزود: تخلیه آلودگی به رودخانه حتی برای چند دقیقه می‌تواند باعث برهم خوردن اکوسیستم شود.

 

نظری زنگنه همچنین گفت: نتایج آزمایش خروجی این لوله پساب، که بیرون از محوطه نیروگاه رامین و در حدفاصل شهرهای ملاثانی و ویس به رودخانه تخلیه می‌شود، هنوز اعلام نشده است.

 

ویدیویی در روز یکشنبه ۹ خرداد، در فضای مجازی از تخلیه پساب آلوده از نیروگاه رامین به رودخانه کارون منتشر شده بود که موجب نگرانی برخی شهروندان شد. تصاویر پساب بسیار آلوده‌ای را نشان می‌دهد که وارد رودخانه کارون می‌شود، که در ادامه از مسیر شهرهای ویس، شیبان و اهواز عبور می‌کند.

 

این خروجی در فاصله کمی از تاسیسات آب کشاورزی است.

 

نظری زنگنه پیش از این گفته بود: بازدید میدانی از محل تخلیه پساب انجام شده و روز پنجشنبه آینده نمونه‌گیری از این خروجی انجام و آزمایش می‌شود اما بر اساس توضیحات مسوول HSE نیروگاه رامین، این خروجی مربوط به سیستم تصفیه آب نیروگاه است که برای نیروگاه استفاده می‌شود.

 

نیروگاه رامین پیش از این مشکلی از بابت پساب صنعتی نداشته، و بازدید و نمونه گیری دوره ای (هر سه ماه) از پساب صنعتی و دودکش نیروگاه انجام می‌شود.

 

نیروگاه رامین از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های حرارتی کشور، در شمال اهواز و در شهرستان باوی قرار دارد. این نیروگاه در سال ۹۱ به دلیل تخلیه پساب آلوده حاصل از شست‌وشوی دیگ بخار به رودخانه کارون در مراجع قضایی محکوم شد. در این مورد مواد آلوده نفتی و شیمیایی حدود ۵۴ کیلومتر از رودخانه کارون حدفاصل نیروگاه رامین (بالادست اهواز) تا پل هفتم اهواز را در برگرفت.

 

این نیروگاه در فصل زمستان نیز به دلیل استفاده از سوخت مازوت، به عنوان یکی از عوامل آلاینده هوا شناخته شده است.

https://hoorkhabar.ir/695411کپی شد!
88
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.