صادرات بیش از ۲۹میلیون دلار کالای غیرنفتی از مرز تجاری چذابه به عراق

هورنیوز – حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان افزود: اقلام عمده صادرات غیرنفتی از مرز تجاری چذابه تره بار، مواد غذایی و لبنی، مصالح ساختمانی، آهن آلات و وسایل خانگی بوده است.

 

وی از روند افزایشی صادرات کالاهای غیرنفتی در ماه‌های پیش رو خبر داد و افزود: با بهبود شرایط کرونایی، رعایت شیوه های بهداشتی و استفاده از ظرفیت های بالقوه ، صادرات کالاهای غیرنفتی شتاب می گیرد.

 

روز دوشنبه هفته جاری با ثبت یک رکورد جدید، ۷۰۰دستگاه کامیون و تریلر حامل بار ازمرز چذابه به عراق به خصوص استان‌های شرقی این کشور صادر شد.

 

مرز تجاری چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز ودر محدوده شهرستان دشت آزادگان در سال ۱۳۸۷ بر روی کالاهای صادراتی باز شد.

 

به گفته فرماندار دشت آزادگان هدف گذاری صادرات کالاهای غیرنفتی از مرز چذابه رسیدن به صادرات یک هزار دستگاه کامیون و تریلر حامل کالا در روز به عراق از این مرز بین‌المللی است.

 

مرز تجاری چذابه از اسفند ۱۳۹۸ همزمان با همه گیری ویروس کرونا تا مرداد ۱۳۹۹ بسته بود که با توافق ۲ کشور و با رعایت شیوه‌های بهداشتی، مرز چذابه بر روی کالاهای صادراتی باز شد.

 

پارسال حدود ۲۵۰میلیون دلار کالا از مرز چذابه به عراق صادر شد.

 

مرزهای زمینی شلمچه، چذابه و مرز دریایی خرمشهر به تدریج از تیر۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق برای صادرات کالا به عراق و در مهر همان سال برای عزیمت کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات باز شدند.

 

تردد مسافران و زائران در مرزهای زمینی و دریایی خوزستان به دلیل پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا همچنان ممنوع است و به همین دلیل پارسال زائران ایرانی اربعین حسینی موفق به انجام این سفر معنوی نشوند.

https://hoorkhabar.ir/695408کپی شد!
152
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.