شناسایی مصرف ۱۱.۵ مگاوات برق با فعالیت ماینرها در خوزستان

هورنیوز – محمود دشت بزرگ با اشاره به فعالیت ماینرها دراستان خوزستان اظهار داشت: تاکنون پنج هزارو ۷۰۰ دستگاه ماینر در استان با همکاری دادگستری و نیروی انتظامی کشف و ضبط شده است.

 

وی با اشاره به قطع انشعاب برق ۲ مراکز مجاز استخراج رمز ارز در خوزستان ادامه داد: از ابتدای خرداد ماه برای کاهش بار مصرف در شبکه، برق مراکز مجاز استخراج رمز ارز در استان قطع شده و شناسایی دستگاه‌های غیرمجاز ادامه دارد که در صورت مشاهده موارد مشکوک با حکم مقام قضایی توقیف خواهند شد.

 

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: علاوه بر گزارشهای مردمی درخصوص فعالیت ماینرها در استان، با همکاری شرکت مخابرات وشناسایی کد دستگاه کامپیوترو آی پی متصل به شبکه ارز دیجیتال را مشخص نموده و اقدام به کشف محل و ضبط دستگاه خواهیم کرد.

 

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا داریم به منظور ایجاد رفاه و آسایش عمومی در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۲۱ فوریت برق گزارش کنند.

 

دستگاه‌های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ های ناخواسته را سبب می‌شوند.

 

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

 

تاکنون بیش از یک هزارو ۹۰۰ دستگاه رمز ارز (بیت کوین) در شهرستان اهواز کشف و ضبط شده است.

https://hoorkhabar.ir/695311کپی شد!
87
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.