هشدار تبعات قطعی برق بیمارستان‌های خوزستان برای بیماران نیازمند اکسیژن

هورنیوز – دکتر فرهاد ابول‌نژادیان  با اشاره به تبعات قطعی برق بر حوزه سلامت، اظهار کرد: ۳۰ ثانیه بعد از قطعی برق، ژنراتورهای بیمارستان‌ها وارد مدار می‌شوند بنابراین قطعی برق، وقفه موقتی در راه‌اندازی دستگاه‌ها ایجاد می‌کند.

 

وی افزود: همه بیمارستان‌ها دو تا سه دستگاه ژنراتور دارند که همه این دستگاه‌ها اورهال شده‌اند اما با این وجود، نگرانی داریم زیرا در صورت قطعی برق، ۳۰ ثانیه طول می‌کشد تا ژنراتور وارد مدار شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در این بازه زمانی، دستگاه اکسیژن‌ساز از کار می‌افتد و با وارد مدار شدن ژنراتور، مجددا دستگاه اکسیژن‌ساز فعال می‌شود در نتیجه خلوص اکسیژن پایین می‌آید. این بالا و پایین رفتن خلوص اکسیژن و خاموش و روشن شدن دستگاه‌ها، موجب پایین آمدن خلوص اکسیژن می‌شود.

 

ابول‌نژادیان بیان کرد: با همکاری و همراهی سازمان آب و برق خوزستان، برق بیمارستان‌ها از دو مسیر تامین شده است تا اگر برق از یک مسیر قطع شود، برق از مسیر دوم تامین شود و همیشه برق بیمارستان‌ها وصل باشد.

 

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر در بیمارستان گلستان اهواز چندین بار قطعی برق داشتیم که این مساله نقطه آسیب ما است؛ باید حواس‌مان به این مساله باشد و هشدار می‌دهیم که همکاران سازمان برق که همراهی خوبی با ما دارند، به وصل بودن مستمر برق بیمارستان‌ها توجه خاصی داشته باشند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر بیماران زیادی به ویژه بیمارانی که به دستگاه ونتیلاتور و اکسیژن نیاز دارند، در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند بنابراین باید دستگاه‌های اکسیژن‌ساز به صورت مستمر روشن باشند تا از این بیماران حمایت شود.

 

ابول‌نژادیان بیان کرد: ژنراتورها به صورت اتوماتیک یا دستی وارد مدار می‌شوند بنابراین اگر به صورت اتوماتیک وارد مدار نشوند، همکاران تاسیسات بیمارستان‌ها سریعا به صورت دستی ژنراتورها را وارد مدار می‌کنند. البته در بیمارستان‌ها همیشه دو ژنراتور داریم تا اگر یکی از این دستگاه‌ها خراب باشد، دستگاه دوم وارد مدار شود.

 

وی افزود: هر ژنراتور تا چهار ساعت برق را تامین می‌کند اما قطعی مکرر برق می‌تواند به ژنراتورها آسیب وارد کند.

https://hoorkhabar.ir/695233کپی شد!
58
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.