آیا کلاب هاوس می تواند به ورود افراد متخصص در شوراها کمک کند؟

به گزارش هورنیوز، سیزدهمین مبحث کلاب هاوسی خوزستان در اتاق صدای خوزستان با موضوع آیا کلاب هاوس می تواند به ورود افراد متخصص در شوراها کمک کند؟ حاوی نکات مختلفی از سوی نخبگان و خبرنگاران و اصحاب رسانه و فعالین اجتماعی و سیاسی و … استان خوزستان بود که اغلب به این موضوع توجه داشت، کلاب هاوس می تواند مانع از شیوع ویروس کرونا شود و می توان در کلاب هاوس با برگزاری میتینگ های گفتگو محور به مسائل مختلف توجه کرد و جواب تمامی سوالات را دریافت کرد.

 

این موضوع با مجری گری علی بهمن و افشار پرویزی بابادی طبق شب های گذشته پیگیری و اداره شد.

 

سید نور موسوی یکی از اساتید دانشگاه گفت: بی شک کلاب هاوس اگر با این دید که به معرفی افراد شاخص و با برنامه و ایده های توسعه محور دنبال شود می تواند افراد کاملا تخصصی را به شورا وارد کند، زیرا مردم می توانند با اقناع شدن از صحبت ها و برنامه های کاندیداها بهتر پای صندوق های رای حاضر شوند و به فرد مورد نظر رای دهند.

 

آرمان مرادی یکی از فعالین فضای مجازی گفت: به نظر من کلاب هاوس زمانی می تواند در استان خوزستان موفقیت آمیز باشد که فرهنگ استفاده از آن در بین مردم جا افتاده باشد و طبیعتا در معرفی کاندیداها این برنامه بسیار موثر خواهد بود.

 

علی بهمن مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی هورنیوز گفت: فضای فوق مکانی برای عرضه فعالیت های مسئولین است و می تواند عملکرد دستگاه ها را به سمع و نظر مخاطبین برساند، اما متاسفانه برخی دستگاه ها مثل فرمانداری تنها اخباری همانند پلمپ قلیان سراها و مقابله با کشتار مرغ زنده و … را به معرض نمایش برای مخاطبین می گذارد که نشان از بی برنامه گی در روابط عمومی فرمانداری جهت انتشار فعالیت ها است.

 

یوسف اسکندری از فارغ التحصیلان علوم سیاسی گفت: ما برای اینکه بتوانیم در فضای کلاب هاوس به معرفی افراد شاخص در خصوص انتخابات و شورای شهر بپردازیم نیاز به بسترسازی داریم، زیرا هنوز این بستر در استان ما آن قدر پویا و به تعالی نرسیده است و به هر سمتی که می خواهیم می توانیم آن را گرایش دهیم و فکر می کنم در شرایط فعلی اینستاگرام بهتر می تواند نگاه های مخاطبین را به خود جلب کند.

 

رامی الاسوند رئیس اسبق شورای چهارم شهر اهواز گفت: همه افرادی که وارد کلاب هاوس می شوند طبیعتا با فرهنگ کلاب هاوس آشنا هستند، اما باید تلاش کنیم در این برنامه افرادی را معرفی کنیم که واقعا می توانند نیازهای شهر اهواز را مرتفع نمایند و اگر نخبگان و شایستگان و افراد تخصصی را مجاب کنیم به کلاب هاوس ورود پیدا کنند می توانیم به موضوعی که در این اتاق دنبال می شود نزدیک شویم.

 

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های کلاب هاوس باید معرفی افراد برتر و شایسته به مردم باشد، اگر ما در کلاب هاوس به این سمت رفتیم، قطعا می توانیم به آبادانی استان و کشور دست یابیم و این هنر ما نخبگان و اصحاب رسانه باید باشد که افراد را با دانش حقوق، شهرسازی، معماری، فرهنگی، اقتصادی و … به شورای شهر روانه سازیم، حتی می توانیم در دوره های آینده این افراد را وارد گود عرصه رقابت انتخاباتی کنیم، در غیر این صورت شاهد حضور افرادی در شورا خواهیم بود که امکان دارد ۴ سال شهر را به عقب برانند.

 

وی بیان داشت: در شورای چهارم ۲۱ نفر عضو در شورای شهر حضور داشتند و متاسفانه من اشتباه کردم و گفتم این تعداد عضو برای شورای شهر زیاد هستند، زیرا می بینم ۲۱ عضو بسیار در ثبات مدیریت و دریافت مطالبات شهرداری از بخش های مختلف موثرتر و موفق تر بود و توانستیم به سمت تصویب برنامه توسعه ۵ ساله برویم و بسیار موفق هم شدیم در این زمینه که بخشی از برنامه ما در شورای پنجم هم دنبال شد. به عقیده من شهر اهواز برای جمعیت ۴۰۰ هزار نفری ساخته شده است و می تواند ۴۰۰ هزار نفر را به بهترین نحو خدمات رسانی کرد، اما بنا به دلایل مختلف اکنون این شهر جمعیت بیش از ۱ میلیونی را در خود جای داده است و همین مسئله باعث شده بسیاری از مناطق بکر ما که به لحاظ ژئوپلتیکی برای اقامت می توانست بهترین مناطق ما باشد با چالش روبه رو شده اند. همچنین اینکه ما در گذشته کارونی داشتیم که مردم در کنار آن لذت می بردند، اما اکنون شاهد این هستیم که مردم در پارک ساحلی پشت به کارون می نشینند و این بدلیل بوی تعفن و فاضلابی است که بدلیل جمعیت بالای اهواز به رودخانه می ریزد و بسیار نگران کننده است، این در حالی است که کارون اکنون باید زیباترین مکان شهر اهواز می بود و ساحلی زیبا را شاهد می بودیم.

 

الاسوند بیان داشت: ما در اهواز چالش های فراوانی را در شورا شاهد هستیم و متاسفانه هر فردی که به شورا ورود می کند برنامه ریزی و تفکرات اعضای قبلی را قبول ندارد و تنها به فکر رفع مشکلات شخصی و منافع فردی شده ایم و سیاسی کاری می کنیم.

 

افشار پرویزی بابادی مدیر عامل خانه مطبوعات استان خوزستان گفت: فضای کلاب هاوس فضای بسیار مناسب برای پاسخگویی مسئولین به مردم است، زیرا شاهد حضور مردم از کف جامعه در اتاق ها و مباحث هستیم و می توانیم با هم صحبتی با مردم متوجه این شویم که دیدگاه های ما تا چه میزان نزدیک به دیدگاه مردم است و رسانه های می توانند به تبلیغ در این زمینه بسیار کمک کنند.

 

رضا برات پور فعال رسانه ای خوزستان گفت: کلاب هاوس کار جدیدی است و اغلب دوستان رسانه ایی ما که به دنبال فعالیت جدید در زمینه اطلاع رسانی هستند می توانند از این فضا کمک بسیار فراوانی بگیرند، زیرا در مدت کم معرفی کلاب هاوس در کشور شاهد حضور گروه های بیش از ۸ هزار نفره در مباحث مختلف هستیم و این نشان می دهد این فضا بسیار می تواند به معرفی افراد اصلح کمک کند، زیرا مردم با آگاهی کامل، سطح سواد و برنامه های کاندیداها را مد نظر قرار می دهند و بعد آنها را بررسی می کنند نسبت به سایر کاندیداهای معرفی شده و تصمیم صحیح را می گیرند. یکی دیگر از مزیت های کلاب هاوس این است که شما بعد از معرفی کاندیداها و شنیدن برنامه هایشان می تواند بدون تعصبات قومی و سیاسی تصمیم به رای دادن کنید، زیرا در این اتاق شما سوالات و دیدگاه های مد نظرتان را پرسیده اید، جواب شنیده اید و یا قانع شده اید و یا نشده اید که این در تصمیم گیری بسیار مهم است. من امیدوارم کلاب هاوس این فرصت را برای معرفی افراد کاردان به مردم فراهم کند تا بتوانیم ۴ سال طلایی برای مردم را شاهد باشیم.

 

سید نور موسوی گفت: به عقیده من دوره چهارم شورا دوره عطف شوراهای شهر اهواز بوده است و یکی از دورانی بود که شاهد بلوغ در شورا بودیم و ۲۱ نفر با ثبات مدیریت در شهرداری پروژه های بسیار بزرگ و مهمی را برای اهواز تعریف کردند.

 

وی ادامه داد: ما باید برای شورای ششم به سمتی برویم که افراد برنامه محور را با رای خود وارد شورا کنیم، زیرا می دانم در شورای چهارم سند چشم انداز شهر اهواز با حضور ۹۰ استاد دانشگاه و ۱۰۰ کارشناس شهرداری تا سال ۱۴۰۱ برنامه ریزی شد که یک برنامه بسیار عالی برای توسعه شهر اهواز بود و سازمانها و مناطق به طور کامل می دانستند که چه دستور کاری پیش روی انها قرار دارد. من فکر می کنم کلاب هاوس می تواند ما را به شورای موفقی بعد از انتخابات ۲۸ خرداد برساند به این شرط که شاهد حضور مردم باشیم و به صورت یکپارچه به معرفی کاندیداهای متخصص و کاردان بپردازیم.

 

رامی الاسوند گفت: به عقیده من یکی از مزیت های مدیریت شهری رسیدن به ثبات مدیریت برای توسعه شهر است و یکی از عواملی که باعث عدم تغییر مدیر شهر شد این بود که تعداد ما زیاد بود و اعتقاد ما بر این بود که با تغییر شهردار حتی به مدت کوتاه شهر به تاراج می رود، کما اینکه هر جا شهرداری در کشور آسیب دیده در زمانی بوده که شهر با سرپرست اداره می شد و یا در زمان تغییر شهردار این اتفاقات رخ داده و می طلبد تعداد شورای شهر زیاد باشد. به عقیده من اولویت شورای آینده باید این باشد که شهرداری را برگزینند که شهر را بشناسد و بچه این شهر باشد و دارای برنامه و ایده باشد، ما در سال دوم شورای شهر چهارم از شهردار طرح سوال کردیم ولی ۱۸ نفر که بدنبال ثبات مدیریت در شهر بودند مانع از استیضاح شهردار شدند و هر انجا هم که اختلاف نظر و مشکلاتی بین اعضا پیش می آمد با مدیریت مناسب در شورای شهر و بدور از تنش مرتفع می شد. ما در شورای شهر ۱۰۳ محله را بین ۲۱ عضو تقسیم کردیم و شورایاری را تشکیل دادیم و بسیار در این زمینه با تفکر و با برنامه کار کردیم و از اساتید دانشگاه و اهل دانش برای برنامه های خود استفاده کردیم، اما در شورای پنجم این برنامه ها دنبال نشد. ما اکنون شاهد این هستیم که بیشتر شورای شهرداری هستیم تا شورای شهر و متاسفانه کسی هم اعضای شورا را بازخواست نمی کند و نمی پرسد که چرا تا این میزان شاهد بی ثباتی مدیریتی در شهرداری بودیم و اکنون برای حل مشکلاتی که می توانستیم با ۳ هزار میلیارد تومان آن را به نتیجه برسانیم رقمی بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان پل می خواهیم. متاسفانه امروز شاهد این هستیم که در حاشیه شهر ابتدایی ترین امکانات را هم نداریم و بودجه هایی را هم که تصویب می کنیم بدون شک محقق نمی کنیم و شاهد این هستیم که شهرداری بخش عمده و بزرگی از درآمدهای خود را به حقوق پرسنل اختصاص میدهد و به عمران شهر نمی پردازد.

 

علی کایدانی یکی از فعالین رسانه ای استان خوزستان گفت: در انقلاب چهارم صنعتی به سر می بریم و همه چیز به سمت الکترونیکی شدن پیش رفته است و اپلیکیشن ها و هوش مصنوعی به سرعت در حال انتشار هستند و شاید تا چند وقت دیگر موضوع دیگری ورود کند و کلاب هاوس را هم مثل سایر نرم افزارهای پیام رسان کنار بزند، زیرا هر روز شاهد وسیع تر شدن فضای اطلاع رسانی هستیم. به عقیده من تبادل نظر با سرعت بالا در فضای مجازی می تواند ضعف ها و قوت مدیران را نمایان سازد و ما باید از این فضای گفتگویی که پیش آمده استفاده کنیم و با مطالبه گری به سمت شهری برویم که آبادانی را در آن شاهد باشیم.

 

محمد سلطانی الاسوند یکی از فعالین فضای مجازی گفت: در شورای چهارم شاهد عدم شفافیت بدلیل تخلفات مالی و استخدامهای بی رویه بودیم و متاسفانه شهرداری توسط شهردار منطقه به سرقت می رفت و تا زمانی که نیروهای امنیتی وارد نشدند اتفاقی در زمینه رفع تخلفات مالی رخ نمی داد و مدیر منطقه ای عزل نمی شد و به نهادهای قضایی معرفی صورت نمی گرفت.

 

وی بیان داشت: متاسفانه آسیب روانی فراوانی در دوره چهارم به مردم وارد شد و هر روز که از خواب بیدار می شدیم منتظر اتفاق و تخلف مالی در شهرداری بودیم و اینکه قرار است چه کسی این بار دستگیر شود و به نوعی قبح تخلف مالی در شهرداری بین پرسنل ریخته شده بود.

 

سید نور موسوی گفت: در شورای چهارم کل نیروهای شهرداری ۱۲ هزار نفر بودند ، اما اکنون شاهد حضور ۱۶ هزار نفر نیرو در شهرداری هستیم و بسیاری از پرسنل شهرداری زحمتکش و دست پاک و دلسوزانه کارها را دنبال می کنند.

 

فرشید پورحاجت فعال اجتماعی نیز گفت: آخرین آماری که از نیروهای شهرداری اهواز داریم در فروردین سال جاری بالغ بر ۱۵ هزار نفر عنوان شد و باید فکری برای این حجم نیرو شود و متاسفانه مازاد نیروهای موجود در شهرداری به واسطه علاقمندی افرادی بوده که با اهرم فشار این نیروها را به بدنه شهرداری تزریق کرده اند. متاسفانه شرایطی در شورای پنجم دیدیم که در شورای چهارم وجود نداشت و در شورای پنجم اعضای خود را جدای از همه دیدند، این در حالی است که در شورای پنجم با توجه به حضور اکثریت یک جناح خاص انتظار همدلی و توسعه شهر بود که حاصل نشد و از ۵ اسفند ۹۸ هم که کشور درگیر ویروس کرونا شد و بحران های سخت و سنگینی را به اقتصاد شهرداری ها وارد کرد، اما همین کرونا نشان که داد که می توان شهر را هم با یک سوم نیروهای موجود در شهرداری اداره کرد و اگر به سمت راه اندازی تکنولوژی های روز دنیا حرکت کنیم و نرم افزارهای مناسب را در شهرداری پیاده سازی کنیم می توانیم شاهد چابک سازی در بدنه شهرداری باشیم.

 

رامی الاسوند گفت: به عقیده من همیشه یک مرزی بین نقد و تخریب وجود دارد، اگر قرار بر نقد است باید راهکار هم برای رفع آن مشکلات وجود داشته باشد، اما اگر چنین مهمی رعایت نشود، قطعا به سمت تخریب رفته ایم. با یک بررسی ساده می توانیم به این قضیه پی ببریم که بگیر و ببندها در تمام ادوار شورای شهر بوده است و این را هم می دانیم که با تخریب مسئولین شهر آباد نمی شود. ما شهر را با بودجه ۴۶۰ میلیارد تومانی تحویل گرفتیم و بسیار برای عمران آن تلاش کردیم، اما شاهد این بودیم که در شیراز بودجه ۳۱۰۰ میلیارد تومانی و در تبریز بودجه ۶ هزار میلیارد تومانی در همان سال بسته شد و آنها بسیار پیشرفت کردند و ما نه. ما تنها در شورای چهارم شاهد این بودیم که تمامی مصوبات شورا در مطبوعات منتشر می شد و شاهد این نبودیم که مصوبات در مهمانسراها به نتیجه برسد و امروز این را به جرات می گویم که پرسنل شهرداری همه فساد مالی ندارند و باید دستگاه قضایی و سیستم های نظارتی بر این قضیه بیشتر ورود کنند. من بر این باورم که باید به سمت شایستگی ها برویم و شورای ششم را بر اساس شایستگی ها رای بدهیم، زیرا ۲۲ سال از عمر شوراهای شهر گذشته و طبیعتا اشتباهات و آزمون و خطاهای فراوانی را شاهد بودیم که امیدواریم در دوره آینده کمتر شاهد آن باشیم و امیدوارم با استقبال از این فضا توسط مردم و مسئولین بهتر بتوانیم برای شهر و انتخاب افراد تصمیم بگیریم. ما نیاز به افرادی داریم که برای ثروت اندوزی وارد شورا نشوند، ما به کسانی نیاز داریم که گستره دید آنها این گونه باشد که از استانهای دیگر برای توسعه شهر اهواز کمک بخواهد و به هیچ وجه با رای حزبی و قومی وارد شورا نشود که وامدار آنها باشد.

 

پیمان نجف پور از فعالین رسانه ای استان خوزستان گفت: باید تلاش کرد تا مردم متوجه چنین ظرفیتی برای توسعه استان شوند، زیرا کلاب هاوس فضای گفتگو است و با توجه به ویروس کرونا می تواند در فضایی امن به ایده ها و برنامه های کاندیداها پرداخت و از همین طریق افراد متخصص و کاردان را در شورا ببینیم و از نظرات مردم هم برای آینده شهر کمک بگیریم.

 

رضا علیجانی پیشکسوت و فعال رسانه ای خوزستان گفت: از دید من کلاب هاوس یک فضای موفق می تواند برای معرفی کاندیداهای شایسته برای حضور در شورا باشد، زیرا فضای کلاب هاوس یک فضای مطالبه گری دارد و می توان با موضوعات مختلف و دعوت از مدیران به سمت حل مشکلات رفت. کلاب هاوس یک فضای فوق العاده برای فعالیت های رسانه ایی و معرفی افراد است، اما باید با مباحث جذب و چالشی به سمت استقبال از این فضا باشیم.

 

علی بهمن در پایان گفت: اتاق کلاب هاوس خوزستان بالاخره اتفاق افتاده و شاید برخی اوقات ناامیدی هم به سراغ ما آید ولی ما حتی به حضور اندک افراد هم به این رویه ادامه می دهیم و امیدواریم مسئولین وقت استان به این اتاق وارد شوند و پاسخگوی سوالات مردم و عملکرد خود باشند. اکنون همه منتظر اتمام دولت فعلی هستند و روی کار آمدن دولت آینده و طبیعتا این فضا می تواند فضایی برای چانه زنی جهت معرفی مدیران کارآمد باشد و امیدواریم بدون دسته بندی ها و صف بندی ها و مسائل قومی و حزبی و سیاسی شاهد موفقیت در انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری برای مردم ایران باشیم.

 

افشار پرویزی بابادی نیز گفت: کلاب هاوس یک پدیده اجتماعی و جدیدی است که قطعا در آینده با استقبال همگان روبه رو می شود و در خوزستان شاهد این خواهیم بود که مدیران برای ارائه عملکرد خود به این فضا ورود خواهند کرد.

https://hoorkhabar.ir/695241کپی شد!
112
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.