بارگیری بیش از ۴۶۰هزار تن چغندرقند از خوزستان

هورنیوز – غلامعباس بهرامی نیا با اشاره به برداشت چغندرقند از ۲۰ فروردین تا سوم خرداد جاری اظهار داشت : تاکنون ۲۴ هزار و ۹۹۴ کامیون از استان‌های اصفهان، شهرکرد، فارس، قزوین، همدان و سایر استان‌ها به خوزستان اعزام شده اند که با احتساب ناوگان حمل و نقل کالای استان، تاکنون از ظرفیت ۲۲ هزار و ۱۲۰ کامیون برای جابجایی چغندرقند استفاده شده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: ۲ کارخانه تولید قند در استان اصفهان، ۲ کارخانه در استان فارس، ۲ کارخانه در استان کرمانشاه و در استان های همدان، قزوین، چهارمحال و بختیاری و خوزستان هر کدام یک کارخانه، خریدار محصول چغندرقند خوزستان هستند.

 

بهرامی نیا با تاکید بر اینکه با تمهیدات اتخاذ شده از سوی سازمان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، مشکلی در خصوص تامین کامیون مورد نیاز جابجایی کالا در استان وجود ندارد، گفت: پرداخت به موقع کرایه رانندگان مورد تاکید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است که امیدوار هستیم شرکت های زیرمجموعه وزارت کشاورزی و وزارت صمت این موضوع را پیگیری کنند.

 

مناطق دزفول، شوش، اندیمشک، شوشتر، بهبهان و اهواز از مناطق عمده کشت چغندرقند در خوزستان هستند.

 

سالانه حدود ۱۷.۲میلیون تن محصول زراعی، باغی، دامی و شیلاتی معادل ۱۳.۵درصد کل تولیدات کشاورزی کشور به ارزش بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال در خوزستان تولید می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/695078کپی شد!
75
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.