شرکت سالانه ۶۰ هزار نفر در آزمون مهارت آموزی در خوزستان

هورنیوز – عبدالنبی سواعـدی بیان کرد: به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزاری آزمون‌هـای فنی و حرفه‌ای در شهرهای مختلف خوزستان، با تعداد کمتر و با فاصله بیشتر شرکت کنندگان انجام می‌شود.

 

وی گفت: سایت سنجش الکترونیکی برخط آزمون فنی و حرفه‌ای خرمشهر هشتمین سایت سنجش در خوزستان است و ماهیانه ظرفیت گرفتن امتحان از ۸۰۰ نفر را دارد.

 

سواعدی افزود: در راستای مدیریت سبز و حذف کاغذ فرآیند آزمون، در پایان هر دوره کار آزموی فنی و حرفه‌ای میزان قابل توجهی کاغذ صرفه جویی می‌شود.

 

وی ادامه داد: پیش تر برای هر شرکت کننده در آزمون، حداقل پنج برگ کاغذ استفاده می‌شد که هم هزینه خرید را در پی داشت و هم زباله آن به محیط زیست خسارت وارد می‏‌کرد.

 

سواعدی با بیان این‏که سالن‎‌های آزمون آنلاین در شهرستان خرمشهر مستقر و به سرور مرکزی در استان و کشور متصل هستند، گفت: پس از پایان هر آزمون نتیجه آن مشخص شده و افراد با سرعت بیش‏تری آزمون خود را انجام می‏‌دهند.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان افزود: در راستای تحقق مدیریت محلی آموزش فنی و حرفه‌ای و در جهت تامین نیاز بازار کار خرمشهر به نیروی ماهر و نیمه ماهر، با مشارکت بخش‌های مختلف صنعتی، خدماتی، بازرگانی و آموزش فنی و حرفه‌ای، شورای مدیریت آموزش فنی و حرفه‌ای در خرمشهر تشکیل شد.

 

وی بیان کرد: نماینده فرمانداری، روسای اداره صنعت، معدن و تجارت، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تشکل‌هایی مانند اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، موسسات و سازمان‌های آموزش عالی، تشکل انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد، و نماینده منطقه آزاد اروند از اعضای این شورا هستند.

 

وی ادامه داد: شورای مدیریت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای زیر نظر شورای سیاست گذاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و شورای راهبری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به منظور توسعه نظام مدیریت مالی و اجرایی مرکز تضمین کیفیت خدمات مرکز در تطابق با تقاضای بازار کار، برون سپاری امور قابل واگذاری مراکز، بهبود بهره وری مراکز و افزایش رضایت ذینفعان و کارآموزان مراکز تشکیل و هر سه ماه یکبار جلسات این شورا در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

 

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان گفت: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۰ هزار و ۷۵۵ نفر در ۵۵ مرکز ثابت بخش دولتی و ۶۵۸ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای آموزش‌های مورد نیاز بازار کار را فرا گرفتند.

https://hoorkhabar.ir/694968کپی شد!
75
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.