۳۱ سامانه ثبت تخلف جاده ای در خوزستان به بهره برداری رسید

هورنیوز – مسعود مصدقی سه شنبه در آیین بهره‌برداری از فاز اول این سامانه در اهواز اظهار کرد : درگام اول این تعداد سامانه هوشمند عبور و مرور جاده ای در ۵۱۰ کیلومتر از راه های استان از امروز فعال می شوند .

وی ادامه داد : خوزستان دارای۱۳ هزار ۷۵۳ کیلومتر راه شامل پنج هزار ۲۷۶ کیلومتر راههای اصلی، بزرگراه ، آزاد راه و هشت هزار۴۷۷ کیلومتر راه روستایی است که در فاز نخست نصب سامانه های ثبت تخلف سرعت، ۵۱۰ کیلومتر راه های شریانی استان مجهز به ۳۱ سامانه کنترل سرعت شدند.

به گفته وی با احتساب ۱۲ سامانه قبلی نصب شده، تعداد سامانه های ثبت تخلف و کنترل سرعت به ۴۳ سامانه افزایش یافت.

وی با اشاره به نقش تجهیزات جدید و به روز در اهش تصادفات و ترافیک جاده ای اظهار کرد : یکی از راهکارهای مدیریت سرعت جاده ای استفاده از توسعه سیستم های ITS بوده که بدین منظور با توجه به شرایط ترافیکی سنگین محورهای استان، این اداره کل از سال ۸۹ اقدام به استفاده از تجهیزات کنترل حمل و نقل هوشمند کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد : همچنین ۷۸دستگاه سامانه ترددشمار با ظرفیت ثبت بیش از ۱۱۰ میلیون تردد سالیانه در کلیه محورهای شریانی استان نصب و بهره برداری شده است که با انجام مطالعات محوری به زودی ۲۲ دستگاه دیگر برای پوشش هر چه بهتر و بهره برداری مطلوب پیش بینی شده است.

مصدقی ادامه داد : اطلاعات سامانه ها به سایر دستگاه های مرتبط امنیتی و مرکز مانیتورینگ کشور بصورت آنلاین منتقل می شود ، در خوزستان در فاز اول، سه محور ، به طول ۵۱۰ کیلومتر به ۴۳ سامانه مجهز شدند که ۳۱ سامانه جدید در محور پل زال-اندیمشک-اهواز (رفت و برگشت) ، اهواز-باغملک-ایذه-دهدز (رفت و برگشت) و آزادراه اهواز-بندر امام (رفت و برگشت) نصب شده اند.

به گفته وی فاز دوم این پروژه در سال ۹۶ آغاز می شود که طی آن ۹۲۵ کیلومتر از محورهای استان به سامانه های هوشمند مجهز می شوند.

این نشست با حضور معاون اول رئیس جمهور ، وزیر راه و شهرسازی و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ومسئولین و سازمانهای مرتبط به صورت ویدئو کنفرانس هم زمان در ۲۱ استان کشور برگزار شد.

https://hoorkhabar.ir/648760کپی شد!
127