روند صعودی آمار تصادف در ۹ شهرستان خوزستان

هورنیوز – سرهنگ منصور جمشیدی در نشست شورای راهبری کاهش تصادفات خوزستان در سراسری استانداری بیان کرد: آمار تصادفات در سال ۹۹ در ۱۱ شهرستان خوزستان کاهشی بود اما آمار تصادفات جرحی در شهرستان‌های کارون، مسجد سلیمان، اندیمشک، بهبهان، دزفول، اندیکا، باغملک، دشت آزادگان، شوش، شوشتر، هفتکل و اهواز افزایش بوده است.

 

وی افزود: برای کاهش و کنترل تصادفات در استان باید سرعت رانندگی را کنترل و کاهش داد.

 

شناسایی ۱۶۴ نقطه حادثه خیز در خوزستان

سرهنگ جمشیدی بیان کرد: ۱۶۴ نقطه حادثه خیز در شهرهای مختلف خوزستان که بیشترین میزان تصادفات در این نقاط رخ می‌دهد شناسایی شده است.

 

وی گفت: همچنین ۱۲۰ نقطه در مسیرهای برون شهری خوزستان به عنوان نقاط حادثه خیز شناسایی شده است.

 

پلیس راهور خوزستان ادامه داد: پژوهش‌های زیادی توسط پلیس راهور برای کاهش تصادفات در خوزستان انجام گرفت اما متاسفانه هیچکدام از برنامه‌ها از سوی دستگاه‌های مربوطه برای بهبود شرایط و کنترل تصادفات انجام نگرفت.

 

سرهنگ جمشیدی بیان کرد: بیشترین آمار تصادفات عابران پیاده در افراد بالای ۵۰ سال و در زمان‌های اواسط ظهر و اواخر شب است.

 

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلاتی که در جاده‌های خوزستان وجود دارد نبود استراحتگاهی برای رانندگان کامیون است، افزود: در ورودی های شهرهای مختلف خوزستان زمین خالی زیادی هست که مسوولان مربوطه می‌توانند این مکان‌ها را برای توقفگاه و استراحتگاه رانندگان کامیون آماده کنند، این کار می‌تواند در کاهش تصادفات بسیار اثر گذار باشد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان نیز با بیان اینکه ۲ معضل بزرگ در بحث تصادفات در خوزستان وجود دارد بیان کرد: تردد خودروهای شوتی در جاده‌های استان با سرعت بسیار بالا و رفتارهای نادرست نه تنها باعث به خطر انداختن جان مردم و وقوع تصادف می‌شود بلکه باعث بدآموزی درنحوه رانندگی است.

 

دکتر علی خدادادی، سرقت تابلوها و تجهیزات راهنمایی و رانندگی را از دیگر معضلات خوزستان بیان کرد و گفت: سرقت تجهیزات راهنمایی و رانندگی در جاده‌های خوزستان که بیشتر مسلحانه انجام می‌شود، باعث اختلال در رانندگی در سطح جاده‌ها می شوند.

 

نیاز به نصب ۱۰۶ دوربین در جاده‌های اصلی خوزستان برای کنترل تصادف

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان نیز بیان کرد: در جاده‌های اصلی خوزستان که بیشترین میزان خطر و تصادف در این نقاط رخ می‌دهد باید دوربین کنترل سرعت و تخلف نصب شود تا سرعت در این نقاط کنترل و از وقوع تصادف تا حد زیادی جلوگیری شود.

 

غلامعباس بهرامی نیا گفت: برآورد شده ۱۰۶ دوربین باید در جاده‌های اصلی خوزستان نصب شود که تاکنون ۷۵ دوربین نصب شده و ۳۱ دوربین دیگر نیز به زودی نصب خواهد شد.

https://hoorkhabar.ir/694709کپی شد!
113
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.