فضای شهر اهواز کمی آرام باشد بد نیست

به گزارش هورنیوز، پس از درگیری های بحث برانگیز میان اعضای شورای اسلامی شهر اهواز در دوره پنجم و برکناری موسی شاعری شهردار سابق این شهر آنهم چند روز مانده به پایان سال ۱۳۹۹ که همه کلانشهرهای کشور بعنوان ویترین استانهای خود به استقبال بهار می رفتند، ابراهیم نوشادی معاون کهنه کار شهرداری اهواز بعنوان شهردار این شهر انتخاب و از همان روز نخست نشان داد جز خدمات رسانی به مردم  و به ثمر رساندن پروژه های نیمه کاره و گره گشای اهواز به موارد حاشیه ای دیگری فکر نمی کند.

 

پس از اینکه برخی اعضا با مصاحبه های مختلف عدم رضایت خود را برای برکناری شهردار سابق در فضای رسانه ایی استان اعلام کردند در نهایت امورات این شهرداری با سکانداری نوشادی به حالت سابق بازگشت و باعث شد تا پرسنل خدوم و زحمتکش این شهرداری مجددا احساس آرامش کنند و خدمات خود را به شهروندان اهوازی بعنوان مرکز استان ارائه دهند.

 

البته باتوجه به اینکه برخی نخبگان خوزستانی اعتقاد دارند مخابره خبرهای ناامید کننده باعث می شود مرکز نشینان و تصمیم گیران مملکتی در تخصیص بودجه و امکانات با این هجم انبوه مشکلات به خوزستان و مرکز آن اهواز تردید نشان دهند اما برخی دیگر معتقدند کم کاری مدیران و انتصاب های پرحاشیه باعث انعکاس اخبار منفی می شود که معمولا شهرداری اهواز طی سالهای گذشته راس این اخبار بوده است.

 

حال با این همه سوء مدیریت مختلف در خوزستان که طی سالهای گذشته از برخی مدیران این استان ثروتمند شاهد بودیم و البته مطالبه گری نخبگان طی روزهای گذشته با نزدیک شدن به انتخابات آینده در فضای مجازی و رسانه های استان، نوشادی شهردار جدید اهواز با مصاحبه های مختلف نشان داد که از سیاسی کاری دوری می کند و قصد آن دارد با متخصصین این استان در زمان مسئولیت خود قسمتی از مشکلات این کلانشهر را حل و فصل نماید.

 

وی در یکی از مصاحبه های خود اظهار می کند: شهرداری یک نهاد کاملا مردمی که متاثر از انتخاب های مختلف است و سلایق و گرایش های گوناگون در آن یافت می شود. شهرداری یک نهاد خدماتی است و ورود افراد سیاسی در آن از سر اتفاق بوده است، لذا می بایست امر خدماتی و امر سیاسی در آن تفکیک شود، امر خدماتی بر امر سیاسی ارجحیت دارد، شرط ارتقا سطح مدیریت شهری و به تبع آن پیشرفت در امورات شهر تنها با چشم پوشی از برچسب های سیاسی و دسته بندی های کاذب خواهد بود.

 

او همچنین از عدم وجود تخصص در انتصاب برخی مدیران گله کرده و می گوید: معیار انتصابات بایستی کارآمدی و تخصص باشد، هیچ یک از شهرداران گذشته نیز با وجود گرایش به یکی از جناح های سیاسی نتوانستند فضای کاملا یکدستی از مدیران به لحاظ دسته بندی های سیاسی در شهرداری چیدمان نمایند.

 

نوشادی با پیشنهاد رعایت اخلاق خوب برای خدمات رسانی به مردم شهر اهواز افزود: سیاست من بعنوان شهردار اهواز بر مبنای آرامش، دوستی و احترام است و باید از ایجاد تنش پرهیز کنیم تا به یاری خدا این دوران سپری شود و بتوانیم خدمات در خور شان شهروندان اهوازی که طی سالهای گذشته به دلیل برخی مشکلات ایجاد نشده پیگیری و لحاظ کنیم.

 

از این گفته ها که بگذریم قطعا همه نخبگان دلسوز اهواز و خوزستان خواهان وجود شهرداری کاربلد در راس شهرداری اهواز هستند که این امر به گفته برخی کارشناسان شهری به وقوع پیوسته، حال آنکه برخی اعضای شورای شهر اهواز نتوانسته اند انتطارات مردم این شهر را برآورده کنند بحث دیگری است.

 

در پایان پایگاه خبری تحلیلی هورنیوز از رسانه ها و نخبگان خوزستانی می خواهد طی زمان اندکی که به انتخابات خردادماه مانده با کمک به مجموعه شهرداری باعث شوند کمی آرامش به فضای این شهر بازگردد تا بتوان با انتخاباتی پرشور نسبت به سالهای گذشته به تصمیم گیران مملکتی نشان دهیم مردم این دیار برای سربلندی نظام مقدس خود در زمان های تاثیرگذار اختلاف ها را کنار می گذارند و یکصدا خواهان آن هستند به شهر و استانشان توجه بیشتری شود.

 

 

پی نوشت
اعضای شورای پنجم آنگونه که باید در جهت پیشرفت و توسعه کلانشهر اهواز تلاش نکردند.

 

پیام شهروندی

شهر خوب، تجلی گاه رفتار شهروندان است.

(اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز)

https://hoorkhabar.ir/694615کپی شد!
159
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.