خلع ید آبفا خوزستان و واگذاری وظایف این شرکت به دستگاه متناظر

به گزارش هورنیوز، خلع ید در اصطلاح حقوقی به معنی خاتمه دادن به سلطه و تسلط کسی است که با زور و اجبار ملک دیگری اعم از زمین، خانه، آپارتمان یا مغازه را غصب و تصرف نموده است.

 

اجرای قانون خلع ید در زمان نخست وزیری محمد مصدق تصویب شد که در تحولات ایران به پایان استعمار و یغماگری انگلستان بر صنعت نفت، اخراج هیئت رئیسه انگلیسی و تحویل گرفتن میادین نفتی از متصدیان قبلی و عملیاتی شدن نهضت ملی کردن نفت ایران اشاره دارد. قانون خلع ید توسط هیئت مختلط نظارت که متشکل از۵ نفر از نمایندگان مجلس سنا و ۵ نفر از نمایندگان شورای ملی با انتخاب هر یک از مجلسین و وزیر دارایی وقت بود نظارت و اجرا شد.

 

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان در نشست بررسی مشکلات شهرستان شادگان در محل استانداری خوزستان بیان کرد: وقت آن رسیده به مردم اعلام شود که شرکت آب و فاضلاب خوزستان قادر به انجام وظایف خود نیست، به همین دلیل در صورت عدم تحقق وعده ها خلع ید این شرکت از شرح وظایف محوله در دستور کار شورای نظارتی خوزستان قرار خواهد گرفت.

 

وی اظهار کرد: به دلیل تنش آبی در فصل گرما اگر مردم دچار تشنگی و زحمت شوند، قطعن باید در انتظار تبعات اجتماعی شدیدی باشیم و این در حالی ست که مدیر عامل این شرکت ضمن بیان توجیهات غیر قابل قبول از جمله نبود منابع مالی و همچنین فرایند مناقصه، زمان بهره برداری پروژه ها را دیرتر اعلام کرده است.

 

سلیمانی پس از اعلام خلع ید آبفا استان پس از یک هفته افزود: پس از خلع ید، وظایف شرکت آب و فاضلاب خوزستان به دستگاه متناظر دیگری واگذار خواهد شد.

 

باتوجه به اینکه استاندار رئیس شورای تامین استان است، احکامی اینچنینی سبب حلاوت کام مردم و اجرای اینگونه ی قانون موجبات اقتدار مدیریتی و انظباط در خدمات رسانی به مردم خواهد شد.

 

در پایان باید گفت، احکام عدالت خواهانه ای از این قبیل، مردم خوزستان را به یاد استاندار شجاع خود مقتدایی خواهد انداخت که با استفاده از ظرفیت قدرت حاکمیتی خود توانست در خصوص تردد ماشین های اروندی در سطح استان خدمت قابل توجهی برای مردم به یادگار بگذارد.

https://hoorkhabar.ir/694469کپی شد!
124
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.