شرکت نفت مارون پای میز محاکمه می رود

هورنیوز – محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: شکایت علیه شرکت نفت و گاز مارون به دلیل تخلیه آلودگی نفتی در یکی از انهار کشاورزی در بخش غیزانیه اهواز به دادستانی تحویل داده شده است.

 

وی بیان داشت: پسماند‌های غیرمجاز نفتی شرکت نفت و گاز مارون در اطراف محیط زیست و در یکی از انهاری بوده که کشاورزان بخش غیزانیه از آب آن استفاده می‌کردند.

 

اشرفی درخصوص جوابیه این شرکت مبنی بر اینکه تخلیه پسماند توسط پیمانکار صورت گرفته، اظهار کرد: تخلیه پسماند غیرمجاز نفتی توسط پیمانکار شرکت مارون، نافی مسئولیت نیست و پیمانکار نیروی این شرکت به شمار می‌آید و این اتفاق از سوی آن‌ها صورت گرفته است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه شرکت نفت و گاز مارون در زمینه تخلیه پسماند غیرمجاز تخلف کرده است، ادامه داد: این نوع پسماند باید در سامانه جامع محیط انسانی ثبت و اجازه ورود به مبدا و مقصد آن نیز ثبت شود که این تخلف اصلی شرکت مارون بوده است.

 

طی روزهای گذشته اهالی یکی از روستا‌های بخش غیزانیه با انتشار ویدیویی از تخلیه مواد نفتی خواستار پیگیری مسئولان شده بودند. محل تخلیه آلودگی نفتی یک حفره، در نهر کوپال و در نزدیکی روستای نزهه در بخش غیزانیه عنوان شده که محل استفاده کشاورزی و دام‌های منطقه است. روستاییان گفته‌اند که رد آلودگی را دنبال کرده و به شرکت نفتی مارون یک رسیده‌اند.

https://hoorkhabar.ir/694405کپی شد!
40