علت مهار ناپذیری کرونا در جنوب غرب خوزستان چیست؟

هورنیوز – خوزستان بویژه جنوب غرب خوزستان با ورود کرونای انگلیسی در ماه‌های گذشته روبه قرمزی نهاده و شهرهای این بخش خوزستان یکی پس از دیگری پرخطر شده و بیمارستان‌ها یکی پس از دیگری پر می‌شوند.

 

پیک سوم کرونا در این شهرها به دلیل مجاورت با عراق و کنترل دقیق نشدن مرزها شهرها را بلعیده و باعث پخش شدن ویروس کرونا و در نهایت مهار این ویروس منحوس را سخت ساخته است.

 

کرونای شایع در جنوب غرب خوزستان، بیشتر جوانان را درگیر می‌کند

وضعیتی که با ساده انگاری مردم و برگزاری تجمعات هزار نفری تشدید شده و کنترل را سخت و دشوار و مدافعان سلامت را در شرایط بحرانی قرار داده است.

 

ویروس کرونای انگلیسی که در جنوب خوزستان شایع شده بیش از هر چیزی جوانان و افراد کم سن و سال را در معرض خطر قرار داده و آنها را درگیر می‌کند. خوش خیالی جوانان و باور غلط مبنی بر اینکه جوانان کمتر درگیر کرونا می شوند، خطری است وضعیت غمبار امروز جنوب استان را تداوم می‌بخشد.

 

از الان به فکر سرزدن‌های خانوادگی عید فطر باشیم

یکی از رسوم مهم و دیرین این منطقه، سر زدن‌های خانوادگی در ایام ماه رمضان و بویژه عید فطر است. مسئله ای که در هفته‌های آینده ممکن است دوباره پیک چهارمی را ایجاد کند.

 

در این بین علاوه مدافعان سلامت که در خط مقدم مقابله با این ویروس منحوس هستند، نیروهای بسیج و هلال احمر در قالب طرح شهید سلیمانی با شناسایی محله به محله نقش ویژه در کنترل کرونا را دارند. این حضور جهادی؛ به نوبه خود پدیده‌ی منحصر به فرد است که در هیچ جای جهان سراغ نداریم. در این پدیده معنوی جوانان و نیروهای جهادی ایثارگونه در وسط میدان حاضر شده و با خدا معامله می‌کنند.

 

واکسیناسیون عمومی باید شروع شود

واکسن راهکار مهم دیگری است که از هفته‌های پیش در خوزستان شروع شده و با اولویت کادر درمان؛ جانبازان و افراد با سن بالا در خوزستان در حال تزریق است و تقریبا تمامی کادر درمان واکسینه شدند و اخیرا نیز در شهرهای خوزستان واکسن در حال تزریق به پارکبانان است.

 

خرمشهر یکی از شهرهای مرزی با درگیری بالا به کرونا است که فرماندار این شهر پیشنهاد داده است به شکل پایلوت واکسیناسیون همگانی در این شهر صورت گیرد.

 

محمد حیدری فرماندار خرمشهر همچنین به مسئله روز طبیعت اشاره و گفت: نیروهای شهرداری در این زمینه مکلف شده مانع از اجتماع خانواده‌ها در سطح شهر و فضاهای عمومی شود.

 

https://hoorkhabar.ir/694155کپی شد!
53
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.