تامین حقابه تالاب‌ها شرط بازسازی ذخایر آبزیان است

به گزارش هورنیوز؛ صبح سه شنبه ۱۰ فروردین نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل شیلات خوزستان به همراه فرماندار این شهرستان و چند تن از مسئولان محلی، از مرکز تکثیر ماهیان بومی سوسنگرد بازدید نموده و در ادامه به بررسی مشکلات این مرکز پرداختند.

 

در این جلسه فتح اله ابوعلی گفت: مرکز تکثیر ماهیان بومی سوسنگرد با چنگ و دندان فعال نگه داشته شده است در حالی که هیچ گونه اعتباری جهت تامین مایحتاج ضروری این مرکز اختصاص داده نشده و موضوع واگذاری و جابه‌جایی این مرکز نیز مطرح شده است.

 

وی بیان کرد: شهرستان دشت آزادگان با توجه به ظرفیت های بالقوه می تواند به عنوان یکی از قطب های شیلاتی استان خوزستان نقش موثری در رونق معیشت مردم و ایجاد فرصت های شغلی منطقه داشته باشد.

 

مدیرکل شیلات ستان خوزستان با اشاره به پروژه یک هزار هکتاری شهرستان هویزه که مدت زیادی بلاتکلیف مانده است، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی ما در این خصوص منبع تامین آب است که این مسئله نیز در حال پیگیری است.

 

ابوعلی در ادامه افزود: مهم ترین مشکل ما در عملیات رهاسازی بچه ماهیان بحث حقابه تالاب ها است و اگر حقابه تالاب وجود داشته باشد، با همکاری محیط زیست می توان در توسعه آبزی پروری نقش ارزنده ای ایفا کرد.

 

وی اذعان داشت: استفاده از روش های پرورش متراکم به صورت مجتمع و تلفیقی در زمین های زراعی که آب دائمی دارند و همچنین توسعه آبزی پروری خانگی نیز  برای آبزی پروری پیشنهاد می شود و با سرمایه گذاری بر روی مجتمع های متراکم به بهره‌وری بالاتری می رسد.

 

مدیرکل شیلات استان خوزستان در پایان با اشاره به مصوبه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون، در سال گذشته، گفت: خوشبختانه با اقدام های انجام شده در حال حاضر پرورش متراکم ماهیان در کرخه و دز نیز امکان پذیر شده است.

https://hoorkhabar.ir/694110کپی شد!
97
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.