شهردار منتخب اهواز خواستار شد: ساماندهی دستفروشان، وانت‌بارها و مصالح‌فروشان در شهر اهواز

هورنیوز – نوشادی سرپرست شهرداری اهواز با اشاره به اهمیت سازمان ساماندهى مشاغل شهرى و فرآورده هاى کشاورزى در ایجاد رضایتمندی بین شهروندان، اظهار داشت: ساماندهی مشاغل مزاحم به معنای حذف این مشاغل نیست چرا که در شرایط اقتصادی حاضر، حفظ اشتغال و حمایت از تولید وظیفه همه مدیران شهری است.

 

وی افزود: باید با استفاده از ظرفیت احداث مجتمع‌های صنفی در سطح شهر و نقاطی که به لحاظ گره‌های ترافیکی و تراکم انسانی مانعی ندارند، هم مشکلاتی که صنوف برای زندگی شهری پدید می‌آورند، مدیریت کرد و هم چرخه تولید و اشتغال را حفظ کرد.

 

ابراهیم نوشادی عنوان کرد: در دوره جدید مدیریت شهری، برنامه محور خواهیم بود و در قالب دستورالعمل‌هایی، نقشه راه سازمان‌ها و مناطق شهرداری را ابلاغ می‌کنیم تا فرآیند ارزیابی و سنجش عملکردها، علمی و شفاف صورت گیرد.

 

سرپرست شهرداری اهواز تاکید کرد: زیبایی بصری سازه‌های خدماتی در شهر، نقش مهمی در افزایش تاب‌آوری شهروندان دارد بنابراین نیازسنجی، زیباسازی و پاکسازی، کدگذاری و نظافت اطراف کیوسک‌های سطح شهر باید به سرعت انجام شود.

 

نوشادی با تاکید بر ساماندهی ورودی‌های اهواز خاطرنشان کرد: ورودی هر شهر، آبرو و ویترین و پیشانی هر شهر محسوب می‌شود و آشفتگی، تصرفات غیرقانونی و تخریب فضای سبز و اشغال خیابانهاو اختلال در خطوط ارتباطی به هیچ وجه پذیرفته نیست و باید در این زمینه هر چه زودتر برنامه‌ریزی‌های لازم جهت ساماندهی و تغییر چهره ورودی‌ها صورت گیرد.

 

وی بررسی علمی و نیازسنجی جهت احداث میدان دوم مرکزی میوه و تره‌بار در اهواز را خواستار شد و گفت: تقسیم بار، پدافند غیر عامل و گستردگی و اهمیت شهر اهواز که می‌تواند قطب صادرات تولیدات کشاورزی در جنوب کشور باشد باید در احداث میدان دوم میوه و تره‌بار مورد تامل قرار گیرد.

 

نوشادی با اشاره به مشکلات ترافیکی و بهداشتی ناشی از حضور وانت‌بارها در نقاط مختلف شهر، دستور ساماندهی و جلوگیری از برهم‌زدن نظم شهر را با همکاری نهادهای قضایی و انتظامی صادر کرد.

 

وی با بیان این مطلب که مخالف برخورد حذفی با پدیده‌های انسانی و اجتماعی است گفت: ساماندهی دستفروش‌ها و ادامه سیاست شب‌بازارها و بازارهای محله‌ای باید با قدرت ادامه پیدا کند.

 

سرپرست شهرداری اهواز در ادامه سخنان خود عدم عرضه دام زنده در سطح شهر را یکی از مطالبات و دغدغه‌های شهروندان دانست و افزود: راه‌اندازی ایستگاه فروش دام زنده با نظارت دامپزشکی سیاستی است که باید در سازمان دنبال شود.

پیام شهروندی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل 
((خدمات رسانی٬ عمران شهری و بهبود محیط های اجتماعی از ما٬ حفظ و نگهداری از شما…))

https://hoorkhabar.ir/694437کپی شد!
28