افزایش ۲ برابری اشتغال در نیروگاه افق بندر ماهشهر

هورنیور – نماینده بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در بازدید از نیروگاه ۹۶۰ مگاواتی سیکل ترکیبی افق بندر ماهشهر اظهار کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی افق در سال ۱۳۹۴ با ۴ توربین گازی به بهره برداری رسید و ۲ توربین بخار که خوراک آن از بخار دودکش توربین‌های گازی تامین می‌شود، از ابتدای تاسیس این نیروگاه تا کنون راه‌اندازی نشده است.

 

حبیب آقاجری ادامه داد: این موضوع سبب شده است تا توربین‌های گازی نیروگاه افق، حرارت ۶۰۰ درجه سانتیگراد که بهترین خوراک برای توربین‌های بخار است را وارد اتمسفر کنند و در نتیجه علاوه بر آسیب به محیط زیست، روزانه معادل ۲.۵ میلیون متر مکعب گاز هدر می‌رود.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: موضوع احداث دو توربین بخار را قطعاً در مجلس پیگیری خواهم کرد، زیرا با احداث این دو توربین، از هدررفت سرمایه ملی جلوگیری و علاوه بر آن ۳۰۰ مگاوات به حجم تولید برق این نیروگاه اضافه خواهد شد.

 

آقاجری در ارتباط با ساختار و سازمان نیروگاه افق یاد آور شد: این نیروگاه زیر نظر پیمانکار اداره می‌شود و در سراسر کشور فقط این نیروگاه چنین وضعیتی دارد.

 

وی تاکید کرد: غیر مستقل بودن نیروگاه افق، سبب بی‌توجهی به این نیروگاه شده است، بنابر این نیروگاه باید مانند سایر نیروگاه‌های کشور، یک نیروگاه مستقل و زیرمجموعه برق کشور شود.

 

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی (ره) در خانه ملت در پایان تاکید کرد: با توسعه و راه‌اندازی دو توربین بخار، ظرفیت نیروی انسانی مورد نیاز این نیروگاه دو برابر شده و این امر باعث جهش تولید و اشتغال‌زایی در منطقه می‌شود که به طور جدی این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

 

https://hoorkhabar.ir/694020کپی شد!
70
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.