اجرای موفقیت آمیز طرح شهید سلیمانی در شهرستان اندیمشک

هورنیوز – سرهنگ پاسدار احسان کریم پور اظهار داشت: به برکت نام مبارک شهید سلیمانی و همت همه نیروها بخصوص کادر درمان مجاهد و بسیجیان فداکار کاهش مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا قابل مشاهده است و البته این آمارهای کاهش نباید انگیزه نیروها را برای ادامه طرح کاهش دهد.

 

وی افرود: طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی بار دیگر پویایی و نشاط بسیج را به رخ کشاند و همان‌گونه که بسیج در طول سال‌های انقلاب صحنه‌های به یادماندنی را به یادگار گذاشته در این طرح نیز بار دیگر این حماسه خلق شد.

 

سرهنگ کریم پور ادامه داد: در شهرستان اندیمشک از روزهای ابتدای شروع طرح شهید سلیمانی با محوریت بسیجیان، هلال احمر و شبکه بهداشت در سطح شهرستان عملیاتی شد که بیش از ۶۰۰ بسیجی در تیم‌های تخصصی که شامل تیم حمایتی، تیم مراقبتی و تیم نظارتی آموزش و سازماندهی شدند و هر تیم آموزش‌های خاص مربوط به کار خود را دیده است و درصورت لزوم اماده‌ی بکارگیری تمامی این افراد هستیم.

وی افزود: بیش از ۱۱۰ نفر از خواهران از گردان‌های کوثر و الزهرا و بسیج محلات خواهران بکارگیری شده و نمونه‌گیری تست‌های کرونا را در ترمینال شهر و منازل بیماران کرونایی بر عهده دارند و بیش از ۵۱۰ نفر از برادران از بسیج محلات برادران، اقشار بسیج و گردان‌های امام حسین(ع) به کارگیری شده است.

 

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم دیگر انجام تست‌های سریع رپید تست بود که روزانه در سطح شهرستان بیش از ۶۰۰ تست انجام می‌شود که برای انجام این تست بیش از ۳۰۰ نفر از بسیجیان آموزش تخصصی دیده اند.

وی افزود: در سطح شهرستان ۱۰ ایستگاه سلامت برپا شده است که خدماتی شامل توزیع ماسک رایگان، تب سنجی، پایش سطح اکسیژن خون با استفاده از دستگاه پالس اکسی متر، مشاوره و توزیع بروشورهای پیشگیری و مراقبت از بیماران کرونایی در منزل از جمله اقدامات این ایستگاه‌های سلامت هستند.

 

سرهنگ کریم پور با اشاره به مکان‌های پرتردد در شهرستان افزود: دونقطه پرتردد در شهرستان شناسایی شده است که رزمایش‌های آمرین سلامت با ارائه خدمت توزیع ماسک رایگان به شهروندان انجام می‌شود و روزانه در این نقاط توزیع ماسک انجام می‌گیرد و از ابتدای طرح شهید سلیمانی تا به امروز حدود بیش از ۲۰ هزار ماسک در سطح شهرستان اندیمشک توزیع شده است.

وی افزود: تیم‌های مراقبتی وظیفه بیماریابی و رهگیری را برعهده دارند و از این تیم‌ها برای نمونه‌گیری تست‌های کرونا برای مراکز ۱۶ساعته و مراکز پردد و آموزش پیشگیری از کرونا بصورت چهره به چهره انجام می‌شود.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک، گفت: تیم‌های نظارتی با همکاری هلال احمر و شبکه‌ی بهداشت جهت بازرسی و نظارت بر اصناف و مراکز ارائه دهنده خدمات همانند بانک‌ها و فروشگاه‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است و مکان‌ها و مراکزی که رعایت اصول بهداشتی را انجام ندهند، اخطار و جریمه و در صورت تکرار تخلف آن واحد صنفی پلمپ می‌شوند.

 

وی در تشریح وظیفه تیم‌های حمایتی افزود: آموزش به خانواده‌ها و شناسایی خانوارهای نیازمند کمک معیشتی و همچنین استفاده از خودروهای بلندگودار جهت هشدار دادن به مردم بر عهده تیم‌های حمایتی است.

 

سرهنگ کریم پور، اظهار کرد: در قالب تیم‌های حمایتی از ظرفیت‌ و تجهیزات گردان‌های امام حسین(ع) برای گندزدایی استفاده شده است و گردان‌های امام حسین(ع)، منازل افرادی که در قرنطینه هستند را اقدام به گندزدایی می‌کنند.

 

وی با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی بین بیماران کرونایی افزود: خانوارهای نیازمند توسط تیم‌های حمایتی شناسایی شده و در قالب کمک‌های مومنانه بین بیماران کرونایی توزیع می‌شود.

 

 

https://hoorkhabar.ir/693990کپی شد!
56
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.