روند کرونا در خوزستان کاهشی شد

هورنیوز – دکتر سیدمحمد علوی بیان کرد: با وجود کاهش آمار مراجعه و ابتلا به کرونا در خوزستان همچنان نگران عادی انگاری مردم و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و بازگشت به پیک کرونا در استان هستیم.

 

وی گفت: دید و بازدید نوروزی و بازارهای شلوغ در خوزستان، کادر بهداشت و درمان را بسیار نگران می کند که دوباره به شرایط سخت و پیک ابتلا به کرونا بازگردیم.

 

دکتر علوی با بیان اینکه در تابستان پارسال با پیک کرونا در خوزستان مواجه شدیم اظهار داشت: در پاییز گذشته شرایط استان پایدارتر شد اما در بهمن و اسفند ماه سال ۱۳۹۹ دوباره وارد پیک ابتلا به کرونا در خوزستان شدیم و شرایط بسیار سختی را تجربه کردیم.

 

رییس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: اگر در ایام نوروز مردم دید و بازدید داشته باشند و به دستورالعمل های بهداشتی توجه نکنند قطعا بار دیگر وارد پیک کرونا خواهیم شد.

 

دکتر علوی افزود: رابطه مستقیمی بین ابتلا به کرونا و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک وجود دارد، از هم استانی ها تقاضا داریم برای اینکه بار دیگر وارد شرایط سخت پیک کرونایی نشویم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و از مسافرت و دید و بازدید نوروزی چشم پوشی کنند.

 

وی افزود: تا چند روز گذشته نمونه گیری کرونا در استان خوزستان به ۲۰ هزار مورد در روز رسید، این افزایش باعث شد تا بیماران هر چه سریعتر شناسایی شوند و مراقبت ها برای نجات جان آن ها زودتر آغاز شود تا از بستری بیماران در بیمارستان ها جلوگیری شود.

 

علوی با بیان اینکه سیر مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی و بیمارستان های خوزستان هم اکنون نزولی شده است ادامه داد: طبق اعلام وزارت بهداشت، شهرستان شوشتر از وضعیت قرمز خارج شده و شهرستان باوی نیز از نارنجی به زرد تغییر وضعیت داده است.

 

وی تاکید کرد: میزان توجه و حساسیت مردم به موضوع کرونا به عنوان یک بیماری خطرناک و کشنده بسیار اهمیت دارد و خارج شدن یک شهر از وضعیت قرمز نباید باعث بی توجهی مردم از ویروس خطرناک کرونا شود.

 

در حال حاضر هفت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

 

خوزستان در یک سال گذشته سه بار در وضعیت قرمز و پیک کرونایی قرار گرفت.

 

https://hoorkhabar.ir/693904کپی شد!
84
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.