با چالش های اجتماعی باید از رویکرد نرم افزاری و فرهنگی استفاده شود

هورنیوز – قاسم سلیمانی دشتکی امروز (شنبه ۲۳ اسفند) با فرمانده نیروی انتظامی استان که در محل فرماندهی ناجا برگزار شد اظهار کرد: استان خوزستان متأسفانه در مسیر ترانزیتی مواد مخدر قرار دارد و برای حل و اصلاح شرایط کنونی نیاز است که جلوی انتقال مواد مخدر از مبدا دیگر استان ها و مرزها به استان گرفته شود.

 

استاندار خوزستان افزود: امنیت جامعه مرهون جانفشانی های نیروهای امنیتی و مسلح از جمله نیروی انتظامی در برخورد با شرارت‌ها، سرقت های مسلحانه و ناامنی‌هاست که وظیفه خود می‌دانم از همه نیروهای امنیتی و مسلح از جمله نیروهای جان برکف پلیس استان قدردانی کنم.

 

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی در خط مقدم مقابله با جرائم و ناامنی است و بر اساس آمار عمده موارد مربوط به جرائم و سرقت ها کشف و خنثی می شود البته امیدوارم فضا برای همان درصد کم از سارقان و مجرمان نیز بیش از گذشته ناامن شود.

 

رئیس شورای تامین خوزستان تاکید کرد: نیروی انتظامی با فداکاری‌های خود موجب آسایش و امنیت شهروندان می شود و امیدواریم عموم مردم و دستگاه‌ قضایی و سایر نهادها بیش از پیش با پلیس همکاری و همراهی کنند.

 

وی تصریح کرد: در برخورد با چالش های اجتماعی باید تا جای ممکن از رویکرد نرم افزاری و فرهنگی استفاده شود و استفاده از روش سلبی و قوه قهریه باید در موارد استثنایی و ضروری باشد.

 

سلیمانی دشتکی اذعان کرد: خوزستان دارای فرهنگ غنی از لحاظ عشایر است و می‌توان از ظرفیت شیوخ و خوانین و بزرگان اقوام در بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی استفاده کرد.

 

وی عنوان کرد: نیروی انتظامی در کنار نیروهای امنیتی و مسلح در مبارزه با کرونا نقش ویژه ای داشته و این امر را در کمک به بستن مرز استان همچنین در زمینه ورود و خروج به استان و نیز در زمینه محدودیت های اصناف شاهد بوده ایم.

 

استاندار خوزستان یاد آور شد: بر اساس گزارش ارائه شده آمار تصادفات کاهش قابل توجهی داشته که این کار با تلاش های نیروی انتظامی صورت گرفته و بسیار ارزشمند است و جای تقدیر دارد.

https://hoorkhabar.ir/693686کپی شد!
78