انتظار هشت ماهه‌ی بازنشستگان سخت و زیان‌آور/ چرا اصلاحات ابلاغ نمی‌شود؟

هورنیوز – انتظار بیش از ۳۰۰ هزار بازنشسته سخت و زیان‌آور برای اصلاح احکام و در نظر گرفته شدن سابقه استحقاقی در متناسب‌سازی، بسیار به درازا کشیده شده است.

 

سیداحمد حسینی (فعال صنفی بازنشستگان سخت و زیان‌آور اهواز) در این رابطه می‌گوید: از مردادماه –زمان شروع متناسب‌سازی در تامین اجتماعی- جلسات متعددی برگزار شد؛ در نهایت، در آذر ماه قرار شد بازنشستگان سخت و زیان‌آور به مراد دل‌شان برسند اما بازهم خبری از اصلاحات واقعی نشد؛ بازهم بازنشستگان را با فرمولِ «چهار/سی‌ام» سر کار گذاشتند و حق قانونی را ادا نکردند.

 

وی ادامه می‌دهد: بعد از آذرماه که بازنشستگان سخت و زیان‌آور همچنان به اعتراضات خود ادامه دادند، وزیر کار قول داد «حتماً» در ماههای آتی احکام جدید صادر خواهد شد و بازنشستگان به حق‌شان خواهند رسید اما الان که به پایان سال نزدیک شده‌ایم نه خبری از تحقق آن قول است نه از آن افزایش کذایی نشانی هست!

 

وی انتقاد می‌کند: وقتی وزیر کار می‌گوید «در ماه‌های آتی»، باید در ماه‌های آتی به این وعده عمل شود؛ از آذر تا اسفند، چندماه طی شده است؟ آیا هنوز ماه‌های آتی فرا نرسیده است؟!

 

او ادامه می‌دهد: بعد از وعده وزیر کار، مدیرعامل سازمان گفت که اصلاحات انجام می شود؛ اعضای هیات مدیره کانون‌های بازنشستگی نیز خبر دادند که مصوبه هیات امنا را داریم و اصلاحات، ابلاغ شده است؛ پس چرا مصوبه‌ای که ابلاغ شده، اجرایی نمی‌شود؛ تا کی باید منتظر بمانیم و اعتراض کنیم؟!

 

ما حقوق‌مان را فراموش نمی‌کنیم!

حسینی با بیان اینکه «هشت ماه است معطلیم» می‌گوید: به نظر می‌رسد منتظرند سال جدید بیاید و  افزایش مستمری‌ها اتفاق بیفتد  و در کنار آن، براساس اعتبار ناچیز لایحه بودجه، یک متناسب سازی اندک هم انجام دهند و  به این ترتیب، قبلی‌ها را ماست‌مالی کنند! یعنی حق و حقوق ما سیصد هزار بازنشسته را بپیچانند و ما را دور بزنند!

 

به گفته او، رویه‌ی معمول اینگونه است که هر بار یک حق ناچیز را به کارگران و بازنشستگان می‌دهند جوری رفتار می‌کنند که مجبور باشی از حقوق قبلی خود صرف‌نظر کنی!

 

او در پایان تاکید می‌کند: بازنشستگان سخت و زیان‌آور از حق و حقوق قانونی خود نمی‌گذرند؛ باید هر سال اشتغال ما در کار سخت، یکسال و نیم محسوب شده و براین اساس، متناسب‌سازی اجرایی شود؛ این کار باید در اسفند صورت بگیرد و هرچه مابه‌التفاوت آن می‌شود، برای مرداد تا اسفند به بازنشستگان پرداخت کنند؛ این حقِ حداقلی با شروع سال جدید و افزایش مستمری‌ها، قابل حذف نیست؛ ما حقوق‌مان را فراموش نمی‌کنیم!

https://hoorkhabar.ir/692774کپی شد!
51