سوگواره ای برای سردارشهید؛ ناجی ایران

هورنیوز ؛ شهید سردار قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته می‌شود. این شهید والامقام هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مظلومان جهان در سر نداشت و زندگی خود را صرف مبارزه با ظالمان کرد و همواره نگاهش به افق نگاه مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی دوخته بود.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهادت سردار سلیمانی را به دست خبیث‌ترین افراد عالم یعنی آمریکایی‌ها دانست و افتخار آنها به این جنایت را یک ویژگی ممتاز برای آن مجاهد شجاع برشمردند و فرمودند: «جهاد او جهاد بزرگی بود و خداوند نیز شهادت او را شهادت بزرگی قرار داد. این نعمت عظیم بر حاج قاسم که شایسته آن بود، گوارا باشد. حاج قاسم باید همین‌جور به شهادت می‌رسید.»

 

تقوا و توکل، دشمن شناسی و دشمن ستیزی، درسنگر و حصین، سادگی واخلاص، رضا و حِلم، کریم و مظلوم، حُجب و غیرت، شهامت وآزادگی، قاطعیت و متانت، مناعت طبع وعزت نفس، تواضع و فروتنی، دلدادگی و تدبیر، دردمندی و نوازش، صداقت در قول و عمل و از همه مهم‌تر پیروی از دستورات دین، پایبندی به آرمان و تبعیت راستین از ولی امر مسلمین، از جمله خصوصیات برجسته‌ای است که جهادگر شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به بنده‌ی ممتاز در پیشگاه حق و اسطوره ای در زمان ما مبدل ساخت.

 

محمود دولت آبادی نوسنده شناخته شده کشور نیز درباره شهید سلیمانی چنین گفته است: «باری…ایران بار دیگر یکی ازفرزندان شایسته خود را با دریغ  تمام، از دست داد. شخصیتی که سدی سترگ در برابر خون آشامان داعش برآورد و مرزهای کشور ما را از نکبت حضور آنان ایمن داشت.»

 

آری… یک سال از هجرت ناجوانمردانه شهید سردار سلیمانی می گذرد و همه ما امروز در سوگ ناجی ایران هستیم. در اندوه کسی که دشمن حتا یارای مقابله رو در رو با او را نداشت و شبانه و در اوج ناجوانمردی او را ترور کرد.

 

امروز ، اقتدار روزافزون نظام جمهوری اسلامی ایران و نفوذ بی‌مانندش در منطقه مرهون و مدیون خون شهدای بزرگی چون حاج قاسم سلیمانی و محسن فخری زاده است.

باشد که همه ما رهرو آن شهید والامقام باشیم.

 

دکتر اسدالله چراغی مدرس دانشگاه آزاد اسلامی اهواز

https://hoorkhabar.ir/691449کپی شد!
98