روحانی می‌خواهد مجلس در حالت تدافعی باشد

هورنیوز – هدایت‌الله خادمی، عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس دهم درباره اظهارات رئیس جمهور که گفته بود «ادعای نظارت نمایندگان بر وزرا و دولت فهم ناقص از قانون است»، گفت: متأسفانه بعد از ۴۰ سال آقای روحانی می‌گوید که هیچ نهاد و هیچ مسئولی از شرح وظایف خود آگاهی ندارد و قانون اساسی را نمی‌داند و تفسیرهای متفاوتی از قانون اساسی صورت می‌گیرد؛ لذا این ادعا زشت و زیبنده دولت و نظام نیست.

 

وی افزود: مجلس در رأس امور است، اما آقای رئیس جمهور شأن مجلس را حفظ نمی‌کند، البته بخشی از این مشکل به خاطر وجود بعضی اشتباهات و رفتارهایی است که خود مجلس انجام می‌دهد.

 

نماینده سابق مردم ایذه و باغملک در مجلس دهم بیان کرد: اینکه رئیس دولت تدبیروامید می‌گوید تفسیر نمایندگان از حق قانونی‌شان اشتباه است، اصلاً موضع‌گیری شایسته‌ای نیست. خب آقای رئیس جمهور بگوید الان باید چکار کرد؟ آیا باید از کشور دیگری مفسر قانون بیاوریم و به او بگوییم که قانون اساسی ما را تفسیر کند!

 

خادمی معتفد است؛ اظهارات حسن روحانی سبب می‌شود تا نمایندگان در عمل به وظایف قانونی خود دچار تردید شوند و در حالت تدافعی قرار بگیرند.

 

وی یادآور شد: روحانی می‌بیند که در پایان دوره ریاست جمهوری خود قرار دارد و برای اینکه مجلس را از مواضعش نسبت به دولت عقب براند؛ بنابراین به چنین اظهارنظرهایی مبادرت می‌ورزد. البته ناگفته نماند او فکر می‌کند که مجلس در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ به دنبال کار انتخاباتی است.

 

این نماینده سابق مردم در مجلس دهم با بیان اینکه قوه مقننه باید در سطحی باشد که دولت علیه آن موضع‌گیری نکند، گفت: متأسفانه دولت از قوه مقننه حساب نمی‌برد. به‌عنوان مثال وزیر نفت به روسیه سفر می‌کند و اعضای کمیسیون انرژی هم به همراه وزیر راهی روسیه می‌شوند. اعضای کمیسیون انرژی مجلس دهم یک بار با وزیر نفت به سفر خارج از کشور نرفتند؛ چون در این شرایط که انتقادات نسبت به بیژن زنگنه وزیر نفت زیاد است و حتی در معرض استیضاح قرار دارد و زنگنه به دنبال بهانه برای جلوگیری از استیضاحش است، نمایندگان نباید با او به روسیه سفر می‌کردند.

 

خادمی تصریح کرد: نزاع و تقابل میان مجلس و دولت باعث می‌شود کشور از برنامه‌ها و اهداف توسعه‌ای خود بازبماند و نتواند در مسیر پیشرفت و توسعه قرار بگیرد.

تهران نیوز

https://hoorkhabar.ir/691197کپی شد!
49
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.