افزایش ۵۰ درصدی حقوق پرستاران از اول دی ماه

هورنیوز – سید کامل تقوی نژاد در مراسم بزرگذاشت مقام پرستار در حضور رئیس جمهوری افزود: از زمان شروع فعالت دولت تدبر و امید بهبود وضعیت معیشت کادر بهداشت و درمان به خصوص پرستاران در دستور کار وزارت بهداشت بوده است که با همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی پیگیری شده است.

 

وی ادامه داد: در این مدت با همکاری رئیس جمهوری محترم هر مطالبه ای از جانب پرستاران مطرح شده، در سریعترین زمان ممکن پیگیری شده است و با استخدام های انجام شده نسبت پرستار به تخت بیمارستانی در کشور تا پایان امسال از حدود ۸دهم به ۱.۱ می رسد.

 

معاون وزیر بهداشت گفت: از سال گذشته اکنون ۵۲ هزار مجوز استخدامی در وزارت بهداشت گرفته شده است که ۱۰ هزار نفر آنها سال گذشته استخدام شدند، حدود ۵ هزار پرستار نیز با شروع اپیدمی کرونا بدون تشریفات در بیمارستانهای دولتی برای رسیدگی به بیماران کرونا جذب شدند، آزمون استخدام ۷ هزار نفر دیگر نیز با همکاری سازمان سنجش در دی یا بهمن برگزار می شود و این تعداد همین امسال جذب می شوند، از مجوز استخدام ۳۰ هزار نفری هم حدود ۴۵ درصد به گروه پرستاری اختصاص می یابد.

 

وی ادامه داد: حقوق پرستاران نیز از ابتدای امسال ۵۰ درصد افزایش یافته و از اول دی یعنی فردا نیز با اعمال فوق العاده ویژه در احکام پرستاران حقوق آنان ۵۰ درصد دیگر هم اضافه می شود و در مجموع حقوق پرستاران از اسفند ۹۸ تا پایان امسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته و دو برابر می شود و در مقایسه با سال ۹۲ حقوق پرستاران ۶.۵ برابر شده است در حالی که تورم کشور در این مدت ۴ برابر بوده است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت افزود: با این حساب حداقل حقوق یک پرستار کارشناس تازه استخدام که اکنون چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و نیز حقوق یک پرستار کارشناس ارشد تازه استخدام که اکنون چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است از فردا ۵۰ درصد افزایش می یابد، حقوق یک پرستار کارشناس با ۲۰ سال سابقه نیز از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و کارشناس ارشد از هفت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به حدود ۱۰ میلیون تومان افزایش می یابد، ضمن اینکه هر پرستار نیز ماهانه ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان نیز بابت اضافه کار و کارانه دریافت می کند.

 

وی گفت: معوقه کارانه و اضافه کار پرستاران نیز که سال گذشته ۱۶ تا۱۸ ماه و گاهی ۲۴ ماه تاخیر داشت اکنون به سه تا چهار ماه رسیده است و علت اختلاف گزارش وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه به خاطر کاهش درآمد اختصاصی بیمارستانهاست که البته با دستور رئیس جمهوری دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برای کاهش مبلغ کارانه کادر بیمارستانی اختصاص یافته است و در مجموع افزایش حقوق پرستاران ۱۴ درصد بیش از سایر کادر درمان است.

 

تقوی نژاد افزود: در مورد شهدای خدمت نیز تاکنون ۲۱۰ نفر از کادر پزشکی و پرستاری به عنوان شهید خدمت در کمیته کشوری آن تایید شده اند، تعدادی پرونده نیز باقیمانده که در جلسه روز چهارشنبه تعیین تکلیف می شوند.

 

وی گفت: تلاش شد حقوق پرستاران و سایر نیروهای شرکتی به ۸۰ درصد حقوق نیروهای رسمی برسد و البته تبدیل وضعیت آنان نیز در دستور کار است و خواهش ما از دولت این است که این پرستاران که آزمون خود را در دوران کرونا داده اند دیگر برای استخدام مشمول آزمون استخدامی قرار نگیرند.

 

معاون وزیر بهداشت افزود: آیین نامه حفظ حقوق و کرامت پرستاران و نیروهایی که دچار عوارض طولانی مدت خدمت و بیماری می شوند نیز تدوین شده و امیدواریم با تصویب آن این عزیزان نیز به از مزایایی شبیه ایثارگران برخوردار شوند.

https://hoorkhabar.ir/691127کپی شد!
161
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.