اقتصاد دولتی استان افراد را به سمت کارمند شدن سوق می‌دهد

هورنیوز – بابک مختاری در مراسم افتتاح نخستین کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری بانوان که امروز، چهارشنبه (هفتم شهریورماه) برگزار شد، اظهارکرد: پارک علم و فناوری زیرمجموعه‌هایی دارد که اصلی‌ترین واحد که کمک می‌کند ایده‌های ایده‌پردازان جمع‌آوری شده و فرهنگ سازی لازم دراین زمینه انجام شود، کانون‌های شکوفایی خلاقیت و نوآوری هستند.

وی با بیان این‌که تمایل جوانان به کارمند شدن و کارهای دولتی یک مشکل اساسی بود که در استان وجود داشت، افزود: این مشکل امروزه تا حدودی برطرف شده است و با افتتاح کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری بانوان به نظر می‌رسد که کاملا برطرف خواهد شد. در گذشته در خوزستان با ضعف ایده‌پردازی مواجه بودیم. کودکان ما وقتی بزرگ می‌شوند و شرکت‌های بزرگی مانند شرکت نفت، آب و برق و … را می‌بینند، ناخودآگاه این اقتصاد دولتی استان، افراد را به سمت کارمندشدن سوق می‌دهد.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان تصریح کرد: با برنامه‌هایی که در استان اجرا شد، افراد به تدریج به سمت کسب و کارهای کارآفرینانه سوق پیدا کردند. فرهنگ کارآفرینی از خانواده شروع می‌شود که با افتتاح کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری بانوان و توجه به کسب و کارهای خانگی و همچنین کارهای این چننی، فرهنگ ایده‌پردازی را در استان نهادینه می‌کند. شاید افتتاح این مرکز امروزه چندان قابل دیدن نباشد اما سال‌های بعد نمود آن را خواهیم دید.

مختاری گفت: سال ۸۶ ، مدیر مرکز رشد دانشگاه شهید چمران بودم که در آن زمان از تمام استان کمتر از ۵۰ ایده به دست ما می‌رسید اما سال گذشته در یک جشنواره دانش‌آموزی مجموعا ۱۳۰ ایده دریافت کردیم. در جشنواره ایده‌های برتر نیز از ۲ هزار و ۷۰۰ ایده دریافت شده از سطح کشور، ۱۵ ایده برتر برگزیده شدند که از این تعداد ۲ ایده مربوط به خوزستان بود.

منبع: ایسنا

https://hoorkhabar.ir/675485کپی شد!
67