کار شما چیست؟!

به گزارش هورنیوز، پیشرفت یا عدم آن در هر استانی نتیجه تلاش یا نبود پیگیری نمایندگان مجلس آن استان است. واقعیت این است که وظایف حوزه بومی نمایندگی یک نماینده به صورت قوانینی نانوشته و فاقد چارجوب مشخص و خارج از محدوده تعیین شده در قانون است. از این رو، هر نماینده به تشخیص خود در ایفای نقش در حوزه انتخابی اش، اقدام می کند. به همین جهت و طبق قانون مردمان یک منطقه به نمایندگی از خودشان شخصی را انتخاب میکنند تا مشکلات، کاستی ها و… را به عنوان منتخب و امین به گوش مراجع بالاتر برسانند و در کنار آن پیگیر خواسته های بر حق شهروندان آن منطقه نیز باشد.

استان خوزستان  ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد و این نمایندگان هر ۴ سال یکبار با شعارهایی همچون پایان فساد و تبعیض، پیگیری و حل مشکلات آب، فاضلاب، برق و… پس از کسب آرای مردم راهی ساختمان بهارستان می شوند.

آنچه طی سال های گذشته از مجمع نمایندگان خوزستان به وفور مشاهده شد عدم اتحاد در مواجهه با دولتمردان و مرکزنشینان بوده و پس از ورود هر وزیر و نماینده دولت به خوزستان نمایندگان هرکدام وی را به سویی کشانده و می خواهند مشکلات آن حوزه را خود به تنهایی حل و فصل نماید در صورتیکه نمایندگان استان هایی مانند اصفهان با اجماع در مرکز استان خود و برنامه ریزی برای عنوان مطالبه استان بدون در نظر داشتن جناح یا قومیت با پشتیبانی از یکدیگر بسیار آسانتر بر آن مشکلات چیره شده و بعضاً هم مشاهده می شود با فشار و لابی یکدست حق برخی از استان ها را هم به استان خود الحاق می کنند و این قصه همچنان ادامه دارد.

اگر بخواهیم نمونه ای از عدم اتحاد نمایندگان استان را عنوان کنیم می توان به نشست زنده تلویزیونی که از سیمای خوزستان پخش شد اشاره نمود (آقایان ناصری نژاد نماینده شادگان، یوسفی نماینده اهواز، ساعدی نماینده دشت آزادگان و ظاهری نماینده مسجدسلیمان در مقابل استاندار) که هرکدام از افراد مدعو با انتشار یک کلیپ چند دقیقه ای از عملکرد خود در آن نشست و چیرگی بر نماینده دولت در فضای مجازی این را برای نمایندگی خود افتخار می دانند. در صورتیکه جمع چند نفره نمایندگان بدون اتحاد و برنامه ریزی جهت مطالبه از نماینده دولت حضور داشته و البته بعضی بدون اطلاعات کافی از حوزه انتخابیه این برنامه را با کیش و مات در مقابل استاندار به پایان رساندند.

همچنین می شود به بخشنامه جدید وزارت نفت در مورد ورزش اشاره کرد که هیچکدام از نمایندگان خوزستان تاکنون در این مورد که کمترین هزینه ها را برای مملکت دارد و از مهاجرت نخبگان این استان جلوگیری می کند صحبتی در مجلس به میان نیاورده و همچنان هم خبری نیست!

از سویی دیگر در اظهار نظری تازه علی گلمرادی نماینده ماهشهر، سربندر و هندیجان با شوت توپ به زمین دولت و رسانه ها، وظیفه ذاتی خود که نظارت در استان و تذکر در مجلس است، خواهان آن شده که مدیران ارشد با مدیران کم کار برخورد کنند و رسانه ها هم با ایشان همکاری کنند.

وی در مصاحبه با خبرگزاری فارس به این مقوله بصورت کلی و بدون ذکر نام طبق معمول و عادت نمایندگان خوزستان اشاره کرده و می گوید: ضرورت دارد نمایندگان عالی دولت در برخورد با مدیران نالایق و ناتوان در اسرع وقت اقدام کنند.

همچنین او از سیستم جدید در سال منتهی به انتخابات مجلس پرده برداری کرده و می افزاید: با توجه به تجارب کسب شده و بررسی‌های صورت گرفته، رویه جدیدی را در مجموعه خود برای توسعه و آبادانی حوزه انتخابیه در پیش گرفته‌ام و در این مسیر با هیچ فردی تعارف ندارم.

به گزارش هورنیوز این نوع برخورد نمایندگان در مورد وظایف ذاتی خود در سالهای گذشته بسیار چشم نوازی کرده و هیچگاه اتحادی مداوم برای رفع مشکلات این خطه وجود نداشته است. لازم به توضیح و یادآوری است که حضرت امام ره به مجلس راس امور مملکت اشاره کرده و این خود می تواند برای نمایندگان مشخص کننده و چراغ راه نمایندگی مردم شود. نماینده ای که جناح، قومیت و افراد فعال در ستاد خود را فقط در نظر داشته باشد قطعاً نمی تواند ملی فکر کند و همچنین برای مردم حوزه انتخابیه خود مثمرثمر نیست.

در پایان لازم به ذکر و تذکر است که نمایندگان می بایست بر همه دستگاهها نظارت کافی کنند و اگر هم مشکلات یا کاستی وجود داشته باشد با اتحاد و لابی در مجلس به مسئول مربوطه تذکر و … نمایند تا معضلات مردم استان و حوزه انتخابیه خود را حل و فصل کنند. اگر نظارت به گردن مسئولین دولتی باشد قطعاً کامل انجام نمی شود و مشکلات مردم همچنان پابرجا باقی می ماند و اگر رسانه ها نیز به این موارد بیش از حد ورود کنند، سر از راهروهای دادگاه و… در می آورند.

https://hoorkhabar.ir/675347کپی شد!
234
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.