آقای وزیر نمایندگان خوزستان زورشان به شما نمی رسد؛ راحت اسبت را بتازان…

هورنیوز – ورزش خوزستان چندسالیست که یکه و تنها در کشور میانداری کرده و جوانان این خطه پهلوان پرور با مدد از مولایشان علی ع عناوین مهم جهانی را یکی پس از دیگری تصاحب نموده و در نهایت پرچم خوش رنگ ایران اسلامیست که در مجامع بین الملی به احتزاز درمی آید و این افتخارات برای همه ایرانیان سراسر جهان به یادگار می ماند و باعث اعتبار بیش از پیش هموطنانمان عزیزمان می شود.

آنچه که بسیار مهم و می بایست از آن به آسانی عبور نکرد، این است که ورزش خوزستان تا سالهای گذشته تقریباً بدون اعتبارات و امکانات کافی رقیبی پر زور برای مرکز نشینان بوده و طی ۳ سال گذشته با حضور مدیران جوان و ورزشی و ایجاد ارتباط با دیگر مدیران تاثیرگذار، رسانه ها و… توانسته بودجه های قابل توجهی دریافت کند که در نهایت منجر به کسب دو مقام اولی در میان ادارات کل ورزش و جوانان کشور طی دوسال گذشته شده است.

از خوشحالی کسب رتبه های برتر ورزشی های خوزستان زمانی نگذشته بود که وزیر نفت با صدور بخشنامه ای مشکوک حکم کاهش سرمایه‌گذاری شرکت‌های تحت پوشش این وزارت را در ورزش صادر کرده و عملاً تیر خلاصی بر پیکر بی جان خوزستان زده و تقریباً پایان سردمداری ورزش این استان را بر کشور اعلام نموده است.

براساس این بخشنامه باشگاه های ورزشی شرکت های وابسته به نفت نمی توانند در بخش ورزش همگانی که همیشه مورد تاکید همگان از جمله مقام معظم رهبری بوده است، فعالیت کنند. این باشگاه ها از برگزاری جشنواره نیز منع شده اند. همچنین مربیان شاغل در این شرکت ها دیگر نمی توانند در تیم های ورزشی شرکت های تابعه، فعالیت داشته باشند و این تصمیم در حالی است که خوزستان مربیان شاخص بی شماری در این تیم های ورزشی دارد که همگی خدمات بسیاری به ورزش کشور داشته اند.

اوج این بخشنامه که به نظر می رسد از اول تا پایان آن بیشتر کام خوزستانی ها را تلخ می‌کند، انحلال تیم های ورزشی این شرکت‌ها است که باتوجه به تعدد شرکت‌های نفتی در استان، از این به بعد جوانان خوزستانی کمتر خواهند توانست در میادین ورزشی دنیا و کشور خودی نشان دهند و شاید تنها سهم آن ها از نفتشان، آلاینده‌های نفتی باشد. ضمناً این وزارت‌خانه برای اطمینان از این که شرکت های تابعه به موارد بخش‌نامه عمل کنند، به آن‌ها گوشزد کرده است که در صورت برگزاری مسابقه یا تخلف در دیگر موارد دستورالعمل ابلاغی، توبیخ خواهند شد.

از مفاد این بخشنامه پیداست که وزیر نفت حتی وظیفه اجتماعی این وزارت‌خانه را هم فراموش کرده است؛ اما می توان دوباره یادآور شد که از جمله وظایف اجتماعی وزارت نفت، خدمات رسانی به مناطق نفتی در قالب پروژه ها و برنامه های ورزشی، عمرانی، بهداشتی، زیستی و … است.

حال آنچه که حائز اهمیت بوده سکوت نمایندگان خوزستان نسبت به این بخشنامه است. بخشنامه ایی که خوزستان را هم ردیف استانهایی قرار می دهد که به تولید نفت کمکی نکرده و بیش از ۸۰ درصد تولید خوزستان از این ماده پر ارزش سیاه را نادیده گرفته است!

در این میان عده ای از تحلیلگران سیاسی استان اعتقاد دارند که مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس زورشان به وزیر قلدر نفت نمی رسد و با آنکه کمیسیون انرژی در اختیار نمایندگان این استان است، نمی توانند با لابی و جلسات فنی این وزیر را مجاب کنند که این بخشنامه را لغو نماید.

مطمعناً شهروندان خوزستانی این سکوت نمایندگان را دیده اند و در انتخابات آتی از آنان خواهند پرسید چرا در استانی که سیل مهاجرت از آن به راه افتاده و نخبگان می توانند این مهاجرت را متوقف کنند شما با قبول این نوع بخشنامه ها و سکوت خوزستان را خالی از سکنه می کنید.

در پایان از مجمع نمایندگان و استاندار خوزستان انتظار می رود در مورد بخشنامه مذکور با جدیت وارد صحنه شوند و تا لغو این بخشنامه دست از تلاش برنداشته و ایستادگی کنند.

نویسنده : علی بهمن

https://hoorkhabar.ir/675326کپی شد!
256
۳
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • خوزستانم همه دولتها از اول تاکنون یک سیاست را در قبال خوزستان اتخاذ کرده اند و آن تبدیل خوزستان به یک منطقه صرفا صنعتی خالی از سکنه است...
  • حسن تصمیم گیرندگان اصلی در مرکز هستند .نمایندگان ما حکم مترسک را دارند.هیچ اراده ایی از خود ندارند.
  • حسن مثل همیشه تحلیل بسیار عالی بود ، بازم به غیرت شما که به فکر ورزش این استان هستید متاسفانه نمایندگان استان در مجلس بی اعتنا ب این مسائل هستند که دو حالت بیشتر نداره یا واقعا نمیدونن این حکم چه بلای ب سر ورزش استان میبره یا واقعا اصلا براشون مهم نیست
منتشر شده۳