عملکردی که رتبه خوب ندارد!

به گزارش هورنیوز، در خوزستان برخی مدیران عادت به ارائه گزارشهای تخیلی داشته که اگر بخواهیم وضعیت امروز استان را بر اساس این گزارشها بسنجیم، می بایست چیزی شبیه به کشور ژاپن یا یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی در ذهن مجسم کنیم. همچنین آنچه که این میان بعنوان یه شکاف به چشم می آید عدم نظارت و راستی آزمایی مراجع نظارتی است که مشخص کند این گزارشها واقعی است یا ساخته تخیلات این مدیران؟!

از این رو سید نور محمدپور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا به لیست بلند بالای خدمات و… ورزش کارگری اشاره می کند که ذکر دو نکته مهم این میان حائز اهمیت است.

اول اینکه مشخص شود همه افرادی که در مسابقات و رویدادهای کارگری شرکت می کنند کارگر هستند یا به واسطه اینکه یک دفترچه بیمه دارند در این رویدادها حضور داشته اند؟ بطور مثال وی از قهرمانی در مسابقات او اسپرت و رزمی صحبت به میان آورده که هیچ کدام از افراد شرکت کننده، ساخته و پرداخته ورزش کارگری و تشکیلات اداره کل کار نبوده اند و حتی کلیه هزینه های رفت و برگشت به مسابقات جهانی را از جیب خود پرداخت کرده اند و ضمناً پس از بازگشت از این مسابقات احکام مسابقات او اسپرت را دریافت نکرده چون این رشته ورزشی به قول سرپرست وقت هیئت ورزش کارگری مورد قبول فدراسیون کارگری هم قرار نگرفته است! (قانون حضور در مسابقات رزمی کارگری این است که هرکس یک دفترچه بیمه داشته باشد می تواند در مسابقات کارگری شرکت کند)

دوم اینکه وی عادت به بزرگنمایی برخی عملکردها دارد که تاثیری در وضعیت کار، رفاه مردم و تعاونی ها ندارد. و در این گزارش(مصاحبه با خبرگزاری ایرنا) اصلاً به رتبه کسب شده ورزش کارگری خوزستان در سال ۹۶ اشاره نشده و این از دید اکثر رسانه ها نیز پنهان مانده است.(در پی اعلام عملکرد ورزش کارگری از سوی وزارت کار استان خوزستان با وجود استعدادهای عظیم ورزشی در میان ۱۰ اداره برتر ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز نبوده است!) ضمن اینکه در نشست خبری گزینشی هفته گذشته که رسانه های منتقد این مدیر دعوت نشده بودند در خصوص رتبه ورزش کارگری و بحث تعاونی ها هم نیز سوال نشده بود و فقط وی در حوزه کار مبحث آن نشست خبری را اداره میکرده که در گزارشات رسانه ها موجود است.

در پایان توصیه می شود رسانه های استان جهت از بین بردن معضل بیکاری و پرسش از مدیرکل کار جهت عملکرد وی در این حوزه و مخصوصاً مبحث ریشه کنی فقر که رئیس جمهور قول آن را در تبلیغات خود داده بود دسته کار و تعاون خود را با یک سردبیر مجزا راه اندازی کنند تا از ارسال یک چنین گزارشهای بی تاثیر و پرهیاهویی جلوگیری شود. همچنین رسانه ها به جای استاندار و نمایندگان مجلس که به ضعف های این اداره کل ورود نمی کنند و پرسش از عملکرد این مدیر کل را همچون پروژه سفر به کره مریخ سخت و طاقت فرسا می پندارند ورود کرده تا این دسته از مدیران به مردم به دور از هرگونه پنهانکاری و بزرگنمایی پاسخگو باشند.

 

https://hoorkhabar.ir/675294کپی شد!
164