آتش‌سوزی هورالعظیم بر اساس برآوردها «عمدی» است

هورنیوز – غلامرضا شریعتی با اشاره به اظهارات رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور مبنی بر تعمدی بودن آتش سوزی هورالعظیم بیان داشت: حدس‌هایی دال بر آتش‌زدن تعمدی هورالعظیم در عراق مطرح می‌شود و بالاخره برآورد‌ها بر این است که این کار عمدی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در استانداری خوزستان به کمک سایر دستگاه‌های موجود تلاش خود را برای اطفای حریق انجام می‌دهیم تا دودی که از این آتش سوزی‌ها براه می‌افتد را کنترل کنیم.  هرگاه آتش سوزی جدیدی به وقوع می‌پیوندد آن را خاموش می‌کنیم و فضا را کاملا تحت کنترل داریم.
استاندار خوزستان درباره اینکه آیا عراق باید آب هورالعظیم را از دجله و فرات تامین کند، تاکید کرد: آبی که در قسمت عراقی هورالعظیم است بسیار کم است و آب در بخش ایرانی این تالاب بیشتر است، پیگیری امور مربوط به حقابه هورالعظیم و تامین آب در بخش عراقی از رود دجله و فرات با وزارت امور خارجه است.
شریعتی در ادامه خاطرنشان کرد: بنده با استاندار بصره در این باره صحبت‌هایی داشته ام تا جلسات مشترکی بین مسئولان ایرانی و عراقی برای رفع مشکل هورالعظیم انجام شود. استانداری در حال تلاش است و جلسه‌ای را هم هفته گذشته در این باره برگزار کردیم تا این اتفاق کنترل شود و اگر خدایی نکرده، آتش سوزی عمدی باشد، مراقبت‌های بیشتری صورت بگیرد.
https://hoorkhabar.ir/675121کپی شد!
62