گُل، گیاهی که از ریشه جوانان آبیاری می کند

به گزارش هورنیوز هر روز مواد مخدر صنعتی جدید با اسامی اغوا کننده وارد کشور می شود و در سایه نبود نظارت دقیق، افزایش آگاهی جوانان و خانواده ها شاهد مصرف آن توسط عده ای به ویژه نوجوانان و جوانان هستیم.

حمیدرضا صرامی مشاور مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورگفت: طبق بررسی انجام شده در سطح کشور ۲۲ درصد کارگران در محیط های صنعتی دچار اعتیاد هستند و با توجه به اینکه خوزستان یک استانی صنعتی است باید به این نکته مهم توجه ویژه شده و حساسیت لازم در این بخش وجود داشته باشد.

صرامی افزود:از دیگر مقوله های موضوع مواد مخدر که امروزه بسیار مطرح است تغییر الگوی مصرف است که مصرف مواد مخدر در کشور از تریاک به کراک، از کراک به هروئین و از هروئین به شیشه و در نهایت به مواد مخدر چند ماده ای تغییر مصرف داده است.
وی بیان اینکه مصرف شیشه در کشور در حال کاهش است و جایگزین آن مصرف ماری جوانا و گل شده گفت: افزایش مصرف مواد می تواند سندرم بی انگیزشی و شرایط ناامیدی را برای نوجوانان رقم بزند.

مشاور مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورگفت: در بحث تهدیدی که مواد مخدر برای جامعه دارد استان خوزستان به لحاظ فرهنگی برای پیشگیری و درمان اعتیاد عملکرد بسیار ضعیفی داشته است.
صرامی افزود: دستگاه های فرهنگی در خوزستان که برای بحش پیشگیری و درمان اعتیاد باید وارد شوند، عملکرد مناسبی نداشتند و باید بیشتر تلاش کنند.

به تازگی نیز سرهنگ امیری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان در این خصوص گفت:گل یک مخدر جدید نیست، در واقع همان «ماری جوانا» است که فروشندگان مواد برای سود بیشتر، برای آن اسم جدید و وسوسه کننده ای انتخاب کرده اند تا جوان ها را به سمت این ماده بکشانند.

سودجویان فکر می کنند اگر به جای «ماری جوانا» از کلماتی مانند «گل» استفاده کنند تمایل مصرف کنندگان برای دنبال کردن این ماده بیشتر می شود که متاسفانه در واقعیت هم همینطور است.
گل، مخدری است که ضربان قلب را بالا می‌برد، احساس بی‌قراری ایجاد می‌کند، توهم‌زا است، به طوری که با یک بار مصرف طوری عملکرد مغز را مختل می‌کند که زندگی بدون آن غیرممکن می‌شود.
کاشت و برداشت  مخدر گل ممنوع بوده و این مخدر در صورت کشف شدن از افراد دارای مجازات قانونی است.  ماری جوانا مخدری است  که دارای ضررهای فراوانی همانند شیشه و مخدرهای صنعتی بوده و مغز فرد مصرف کننده را هدف می گیرد.
https://hoorkhabar.ir/655497کپی شد!
203