برگزاری همایش «زندگی سالم با نشاط و امید» و نمایشگاه خطرسنجی بیماریها

هورنیوز – همایش شاد خانوادگی « زندگی سالم با نشاط و امید »  در ششمین روز هفته ی ملی سلامت، به همت مرکز بهداشت غرب اهواز و همکاری معاونت فرهنگی هنری شهرداری اهواز و شهرداری منطقه دو ،  با حضور دکتر سلمان زاده-معاون بهداشت دانشگاه، جمعی از مسئولان شهری و استقبال پرشور خانواده های اهوازی در پارک دولت، برگزار گردید.

در بخش جانبی جشنواره نیز ، غرفه های ارائه خدمات نوین سلامت، شامل غرفه ی: سنجش سلامت-مشاوره تغذیه-مشاوره سلامت روان-خطر سنجی بیماریهای قلبی عروقی و سرطانهای شایع  و… برپا بود.

سنجش فشار خون و قندخون، نمایه توده بدنی، مشاوره تغذیه و روانشناسی، سنجش هوش کودکان، مشاوره پزشکی ، خطر سنجی بیماریها و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت از جمله خدماتی بود که د ر غرفه ها ارایه شد و مورد توجه عموم مردم قرار گرفت.

مهندس مهرداد شریفی- رییس مرکز بهداشت غرب اهواز ،  ضمن تقدیر از همکاری نهادها ، سازمانها و افراد  دست اندر برنامه، مقوله ی سلامت و ایجاد  و ارتقای  نشاط و امید  در جامعه را  حاصل  تلاش  مشترک سیا ستگزاران ، کارکنان حوزه سلامت، ادرات، سازمانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی و مشارکت مردمی دانست و ابراز امیدواری کرد : با  تقویت همکاریها، نشاط و شادابی در جامعه ارتقا یابد و  پویایی و بالندگی  و موفقیت در عرصه های مختلف علم و هنر و فن آوری و ورزش را  به دنبال داشته باشد.

شریفی در ادامه  به بیان توضیحاتی در مورد شعار امسال  سازمان بهداشت جهانی « بیاییددر مورد افسردگی صحبت کنیم»پرداخت و گفت: سه گروه خاص در پیام سازمان بهداشت جهانی ، بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند که عبارتند از : نوجوانان و جوانان، زنان در سنین باروری (بویژه پس از زایمان) و سالمندان (افراد بالای ۶۰ سال) .

وی افزود: صحبت کردن و آموختن مهارتهای درست آن وتقویت ارتباط با خانواده، دوستان، نزدیکان  در بهبود شرایط فرد و  خالی شدن کامل از دغدغه های جاری، بسیار حائز اهمیت است.  وی  خاطر نشان کرد:پس از اجرای برنامه تحول سلامت، در  هر مرکز جامع سلامت، یک روانشناس استقرار دارد که به  آموزش مهارتهای ارتباطی، مهارتهای زندگی و فرزندپروری و مشاوره موثر در پیشگیری  و کنترل بیماری افسردگی  و… می پردازد.

شریفی در ادامه، به برخی  عادتهای تغذیه ای ناسالم اشاره کرد و گفت: اتخاذ شیوه زندگی سالم، برپایه ی  داشتن: تغذیه سالم، تحرک فیزیکی، دوری از مواد دخانی و آسیب رسان به سلامت و تقویت سلامت روانی و معنوی استوار است.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز  در پایان، مزایای اجرای برنامه تحول سلامت در بخش بهداشت را برشمرد و به معرفی برخی خدمات نوین سلامت پرداخت.

وی از شهروندان خواست:  برای  بهره مندی همه اعضای خانواده از این خدمات  و تشکیل پرونده سلامت الکترونیک، به نزدیکترین پایگاه سلامت یا مرکز خدمات جامع سلامت در محل سکونت خویش، مراجعه نمایند.

اجرای مسابقه پرواز بادبادکها  و مسابقه  ایفای نقش کودکان با اهدای جوایز ارزنده ، موسیقی زنده  و تقدیم هدایا به همه کودکان شرکت کننده در همایش و ارایه بسته های آموزشی ، از دیگر بخشهای  همایش شاد خانوادگی « زندگی سالم با نشاط و امید »بود.

https://hoorkhabar.ir/655437کپی شد!
208