مهارت آموزی باید تبدیل به فرهنگ شود

هورنیوز – غلامرضا شریعتی در حاشیه دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای  اظهار کرد: به نظر می‌رسد آنچه که در گذشته مغفول مانده و در حال توسعه است آموزش فنی و حرفه‌ای بوده و امروزه نگاه مردم به این سمت و مهارت آموزی تغییر پیدا کرده است.

وی با تاکید لزوم کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در بین جوانان خاطر‌نشان کرد: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته مهارت را از دوران کودکی آموزش می‌دهند و افراد ماهر فاقد تحصیلات دانشگاهی هستند.

استاندار خوزستان ادامه داد: مردم بیشتر به‌ دنبال فراگیری حرفه و تخصص مورد علاقه خودشان هستند و با کسب مهارت برای خود شغل ایجاد می‌کنند.

شریعتی افزود: در کشور ما دانشگاه رفتن یک تب است و ممکن است فرد علاقه‌ای به رشته خود نداشته باشد و تنها چند سال از عمر مفید خود گذشته و به فردی غیر موثر، ناتوان و فاقد مهارت تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه مهارت آموزی باید تبدیل به فرهنگ شود تاکید کرد: برای اشتغال جوانان بومی نیاز به تربیت نیروی ماهر و متخصص است و برای تحقق این مهم، مهارت‌آموزی در فنی و حرفه‌ای باید به‌صورت سیال و انعطاف‌پذیر ارائه شود.

شریعتی عنوان کرد: پروژه‌های بسیار بزرگی در صنایع به‌ویژه صنعت نفت و پتروشیمی درحال اجرا است که لزوم اجرای این پروژه‌ها تربیت نیروی ماهر مورد نیاز است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای طوری برنامه‌ریزی شود تا نیروی انسانی که تربیت می‌کند هوشمندانه و متناسب با نیاز استان و منجر به اشتغال جوانان بومی شود.

 

https://hoorkhabar.ir/612887کپی شد!
36