سازمان حفاطت محیط زیست قابلیت حل مشکل ریزگردهای خوزستان را ندارد

هورنیوز – هدایت‌اله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی خطاب به ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور اظهار کرد: به علت مشکلات بی شماری که ریزگردها ایجاد کرده ساکنان این منطقه که توانایی مهاجرت دارند سرزمین خود را ترک می کنند اما گویا تا ریزگردها به تهران نرسد خانم ابتکار متوجه عمق بحران خوزستان و استان‌های همجوار نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه برهم خوردن تعادل جمعیتی خوزستان به مرز نگران کنند ای رسیده، افزود: منطقه‌ای صنعتی و کشاورزی است که نیاز به نیروی انسانی دارد و باید کاری کرد که این نیروی انسانی از خوزستان نرود.

خادمی با بیان اینکه مردم خوزستان با مشکلاتی مانند گرمای شدید، فقدان امکانات و عدم رسیدگی به مشکلات دست و پنجه نرم می کنند، گفت: تغییرات دولت‌ها نیز موجب تغییر شرایط در خوزستان نشده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان های متولی قدرت مقابله با ریزگردها را ندارند، بیان کرد: کسانی در این سازمان‌ها مسئولیت برعهده گرفته‌اند که قابلیت آن را ندارند و باید به جای آنان متخصصان و دانایان،‌ تصدی امر را برعهده بگیرند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس ادامه داد: متولیان امر محیط زیست کشور، اساساً انگیزه در این مسیر ندارند و اگر هم انگیزه دارند این تیم حاضر در دولت، کننده کار نیستند.

 

https://hoorkhabar.ir/612599کپی شد!
110