پیگیری مشکلات شهر کوت عبدالله و شهرستان کارون با حضور استاندار خوزستان

جواد باوی رئیس شورای شهر کوت عبدالله در گفتگو با خبرنگار هورنیوز اظهار کرد: روز گذشته چهارشنبه (۹ تیرماه ۹۵) جلسه ای با حضور امام جمعه، فرماندار، شهردار، رئیس و نایب رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس دفتر امام جمعه و فرمانده سپاه پاسداران در دفتر استاندار جدید خوزستان با موضوع بررسی مشکلات شهر برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه موضوعاتی مانند، درخواست تعیین محدوده شهر و افزایش مبلغ ارزش افزوده توسط امام جمعه محترم، تعیین رتبه شهر توسط اعضای شورا و شهردار، لزوم فعالیت بیشتر در زمینه طرح جامع تفصیلی توسط جناب سرهنگ باوی، پیگیری اختصاص ۱۳/۵ میلیارد تومان از شهرداری اهواز برای کوت عبدالله جهت تکمیل پروژه های مشترک توسط شورا و شهردار، حل مسئله عدم تحویل اسناد املاک و اراضی شهر به کوت عبدالله توسط آقایان جواد باوی و جاسم اژدری و همچنین بحث فاضلاب و آب شرب شهری، مشکلات اتوبوسرانی، فعالیت بیشتر ادارات ناقص یا راکد در شهرستان که فاقد فضا، امکانات و حتی پرسنل می باشند توسط فرماندار، زیر پوشش قرار گرفتن کلانتری های برخی مناطق کوت عبدالله که اکنون در محدوده اهواز هستند توسط آقای بختیاری فرمانده سپاه شهرستان، مطرح شد.

باوی ضمن تشریح مشکلات مطرح شده کوت عبدالله در این جلسه با اشاره به لزوم تعیین محدوده شهر اظهار کرد: محدوده شهر کوت عبدالله باید از سمت دو شهرستان اهواز و شادگان تعیین شود.

رئیس شورای شهر کوت عبدالله در خصوص تعیین رتبه این شهر عنوان کرد: رتبه فعلی شهر کوت عبدالله ۳ است که از نظر فرمولی و منطقی باتوجه به وسعت و جمعیت شهر رتبه ای بسیار پایین و غیر قابل قبولی است.

وی با بیان اینکه انتظار ما رتبه ۹ برای کوت عبدالله است، افزود: رتبه ۳ برای شهرهای با جمعیت ۲ تا ۵ هزار نفری است که تبدیل به شهر می شوند و نه شهر کوت عبدالله که با مساحت بالا و جمعیت این شهر سنخیت ندارد.

جواد باوی در ادامه با اشاره به مصوبه تخصیص ۱۳۵ میلیارد ریال از شهرداری اهواز برای کوت عبدالله عنوان کرد: این موضوع توسط شورای شهر اهواز تصویب گردید، اما توسط فرماندار اهواز به هیئت حل اختلاف استان ارسال شد، که پس از پیگیری ها توسط نایب رئیس شورای شهر آقای اژدری خوشبختانه هیئت حل اختلاف استان به نفع شهر کوت عبدالله رای داد که مصوبه آن به تحویل شهردار کوت عبدالله  شد و  وی مصوبه را در حضور استاندار مطرح نمود، استاندار نیز موضوع را طی تماس تلفنی با شهردار اهواز مطرح نموده و قول مساعد شهردار اهواز را اعلام نمود.

وی افزود: کوت عبدالله از شهرداری اهواز پول نقد درخواست نکرده بود و تنها خواهان انجام پروژه های مشترکی هستیم که مستقیما به شهر اهواز هم خدمت رسانی خواهند کرد،

باوی خاطرنشان کرد: درخواست ما انجام پروژه های ساماندهی اتوبان امام علی (ع) فعلی، جاده ساحلی و امتداد جاده پل ششم کوت عبدالله به میزان همان مبلغ توافق شده بوده است.

باوی در خصوص ارزش افزوده دریافتی از جانب شهرداری، اظهار کرد: ارزش افزوده دریافتی حتی هزینه حقوق پرسنل شهرداری را کفاف نداده و ماهانه شهرداری کوت عبدالله حدود چهارصد میلیون تومان بدهکار می شود که این امر پیگیری جناب دکتر شریعتی استاندار محترم را می طلبد.

جواد باوی در ادامه با بیان لزوم ارائه اسناد املاک و اراضی شهر تصریح کرد: از سال ۹۱ که شهرستان کارون رسماً از اهواز منفصل شد، تاکنون اسناد املاک و اراضی شهر از جانب شهرداری به کوت عبدالله ارائه نشده است که با توجه به افزایش سکونتگاه های غیررسمی، باعث ایجاد مشکلاتی در کنترل ساخت و ساز به دلیل عدم شناسایی املاک شده است.

رئیس شورای شهر کوت عبدالله با اشاره به وضعیت اتوبوسرانی کوت عبدالله عنوان کرد: درحال حاضر چند دستگاه اتوبوس کاملاً فرسوده در خطوط اتوبوسرانی هستند که باوجود زمین بزرگی که پارکینگ اتوبوس های خط واحد اهواز و حومه می باشد، زمین این پارکینگ می بایست در اختیار شهرداری کوت عبدالله قرار گیرد.

وی با اشاره به صحبت های آقای اژدری که با عنوان بحث آب شرب و فاضلاب که در کل شهر به مرحله حاد و در برخی مناطق به مرحله بحرانی رسیده است اشاره نمود و گفت: در این موضوع نیز با توجه به ورود قرارگاه خاتم الانبیاء برای ایجاد و احداث خروجی فاضلاب به نهر مالح به طول حدودی سه کیلومتر هدایت شود، از استاندار محترم درخواست کرد اداره محترم آبفا حداقل یکی از مراحل انجام پروژه فاضلاب (تکمیل تصفیه خانه جنب صنایع فولاد) را تقبل و انجام داده و به زیرساختهای شبکه فرسوده توزیع آب رسیدگی و اصلاح کند.

باوی گفت: در ادامه این جلسه مشکلات عدم فعالیت مناسب برخی ادارات که فاقد پرسنل، امکانات و فضای اداری می باشند، توسط فرماندار شهرستان کارون مطرح شد.

وی افزود: در ادامه نیز مشکل محدوده پوشش نیروی انتظامی کوت عبدالله در برخی از مناطق که هنوز زیر نظر اهواز هستند، توسط سروان بختیاری فرمانده سپاه کوت عبدالله مطرح شد که باعث سردرگمی و ایجاد ناامنی برای مردم این مناطق شده است. در این حین استاندار محترم جهت رفع مشکل ایجاد شده با مسئول محترم مربوطه تماس گرفت و جهت تسریع در راه اندازی کلانتری کانتکس صحبت های لازم را به عمل آورده و قول انجام ین کار را در اسرع وقت دادند.

جواد باوی اظهار کرد: در ادامه این جلسه به موضوع لزوم استخدام افراد بومی در شرکت توسعه نیشکر و همچنین مشکلات کمبود فضای آموزشی در آموزش و پرورش کوت عبدالله نیز اشاره شد.

رئیس شورای شهر کوت عبدالله در پایان ضمن تشکر از نائب رئیس شورای شهر بخاطر پیگیری و هماهنگی برای برگزاری این جلسه و همچنین دیگر افراد حاضر در این نشست، عنوان کرد: جا دارد از آقای شریعتی استاندار خوزستان که علیرغم فشردگی کارها برای بررسی و پیگیری مشکلات کوت عبدالله وقت گذاشتند، تشکر و قدردانی نمایم.

https://hoorkhabar.ir/607170کپی شد!
79
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • غلامعباس بهادری کیا به نظر من آقای غلامرضا شریعتی مناسبترین گزینه برای سکانداری استان زرخیز خوزستان می باشد چرا که در ابتدای خدمت پر افتخار خود ثابت کرد در فکر خدمت به مردم شهیدپرور خوزستان می باشد و به حق فرمایش شهید مظلوم شهید دکتر بهشتی در مورد آقای شریعتی استاندار محبوب خوزستان مصداق عینی دارد که ما "شیفتگان خدمتیم و نه تشنگان قدرت"و لازم به ذکر است مردم خوزستان هوای سالم و اشتغال و رفاه زندگی سالم می خواهند نه منطقه آزاد اروند و خودروی چند میلیاردی که پشیزی برای مردم شریف خوزستان و ملت شریف ایران ارزش ندارد. آقای غلامرضا شریعتی عزت مستدام و توفیق رفیق راهتان باد.
منتشر شده۱