سخت ترین مشاغل دنیا

هورنیوز ۱-آتش‌نشانان: خیلی‌ها فکر می‌کنند کار آتش‌نشانان خاموش کردن آتش است، ولی اگر یکی از نزدیکان شما این شغل را داشته باشد حتما به شما خواهد گفت که گاهی از درد رنج می‌برد. آتش‌نشانان به خاطر حرفه‌شان با حرارت زیاد آتش سر و کار دارند و ممکن است در ماموریت‌هایشان دچار سوختگی هم بشوند.

درد جسمی در شغل آتش‌نشانی به همین جا ختم نمی‌شود. وقتی یک آتش‌نشان شیلنگ آب بزرگی را که آب با فشار از آن خارج می‌شود در دست می‌گیرد و به جنگ شعله‌های آتش می‌رود، فشار زیادی بر عضلات کمر و بازوانش وارد می‌شود.

اغلب آتش‌نشانان باید از نردبان‌های بلند بالا بروند و همراه خود فردی را که در میان شعله‌های آتش گیر افتاده است را بر دوش خود حمل کنند و پایین بیاورند. در این میان اگر از ارتفاع زیاد سقوط کنند و آسیب جدی ببینند، باید از شغل خود انصراف بدهند و بازنشسته شوند البته اگر از این سانحه جان سالم بدر ببرند.

 

۲-خلبانان و مهندسین پرواز: خلبان شدن و پرواز بر فراز ابرها آرزوی خیلی از بچه‌هاست، ولی وقتی از دور به این حرفه نگاه می‌کنید، شاید از فشار کاری سنگینی که یک خلبان تحمل می‌کند، خبر نداشته باشید. گاهی ساعت‌ها پرواز و بیداری باعث بروز سردرد در خلبان می‌شود. گرچه پروازهای خلبانان برنامه نوشته شده‌ای دارد، ولی گاهی به دلایلی مانند اوضاع نامساعد جوی، لغزندگی باند و… پرواز به تاخیر می‌افتد و برنامه خواب و استراحت خلبانان را بهم میزند.

 

۳- کارگران دکل های تلفن همراه: این شغل یکی از خطرناک ترین مشاغل به شمار می رود. زیرا شرکت های تلفن همراه تلاش می کنند تا دستگاه های گیرنده خود را در بالاترین نقطه ممکن نصب کنند و این کار باید به دست کسانی انجام شود که در بالاترین نقطه این دکل ها قرار گیرند و مبادرت به این امر کنند. خطر از دست رفتن تعادل و برق گرفتگی همیشه در این کار به قوت خود باقی است.

 

۴- معدنچیان: با توجه به خبر چند وقت پیش معدنچی های شیلی که در عمق ۷۰۰ متری زمین گیر افتادند خطرناک بودن این شغل واقعیتی غیر قابل انکار است.

 

۵- خنثی کنندگان مین: تا به امروز تشخیص دستی و بدون استفاده از ربات و ماشین بهترین روش کشف مین است زیرا اگر بخواهیم خوش بین باشیم ربات ها ۸۰ درصد مین ها را کشف می کنند و این درحالی است که انسان ها تا ۹۹/۶ درصد را کشف می کنند.

https://hoorkhabar.ir/606942کپی شد!
83