ایجاد کمیته مشترک استاندار و نمایندگان خوزستان در مجلس برای حل مشکلات

هورنیوز – این تصمیم چهارشنبه شب در نشست مشترک استاندار خوزستان و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی اتخاذ گردید.

استاندار خوزستان در این نشست با بیان این ‌که برای رفع مشکلات عمرانی استان تنها اعتبارات عمرانی موثر نیست گفت: باید مشکلات استان را در شوراهای عالی دولت دنبال کنیم و با مصوباتی اساسی به درآمدهای پایداری برای استان برسیم.

شریعتی با بیان اینکه در خوزستان مشکلات بسیاری وجود دارد، گفت: زیرساخت های استان باید بازسازی و اصلاح شوند.

وی با اشاره به اینکه پراکندگی روستاها در استان بسیار زیاد است افزود: استان خوزستان از نظر داشتن تعداد شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در رتبه دوم کشور است به طوریکه در خوزستان هشت شهر با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر وجود دارد و به همین دلیل لازم است که دولت و مجلس نگاه ویژه ای به خوزستان داشته باشند.

وی ادامه داد: تمام این موارد و همچنین عوامل جغرافیایی و آب و هوایی، هزینه های عمرانی و جاری در این استان را افزایش داده و راندمان را کاهش می دهد به همین دلیل اعتبارات عمرانی استان موثر نیست و با این اعتبارات نمی توان کار مطلوبی انجام داد.

استاندار خوزستان در ادامه با تاکید بر ضرورت جذب سرمایه گذار از خارج از استان افزود: باید سرمایه گذاران در یک زیرساخت خوب سرمایه گذاری کنند تا ضمن سود آوری برای آن ها بازدهی سرمایه گذاریها نیز در استان افزایش یابد.

شریعتی با تاکید بر ایجاد درآمد پایدار و توانمند برای استان گفت: باید درآمدی در استان وجود داشته باشد تا به اعتبارات عمرانی استان کمک کرده و در بازسازی زیرساخت های استان تاثیرگذار باشد.

وی یکی از منابع این درآمدی را بهره مندی از درآمد های نفتی و ارزش افزوده صنایع عنوان کرد و افزود: به دلیل انعقاد بسیاری از قرار دادها در خارج از استان ارزش افزوده آلایندگی صنایع در جای دیگری پرداخت می شود در حالی که استان هزینه این صنایع را پرداخت می کند.

شریعتی همچنین با اشاره به اینکه در خصوص ارزش افزوده صنایع استان سلیقه ای عمل می شود گفت: به عنوان مثال در خصوص پالایشگاهی در یک شهرستان به دلیل فشارهای وارد اعتبارات ارزش افزوده آن به همان شهرستان پرداخت می شود ولی بعضی از صنایع مستثنی می شوند.

شریعتی اظهار کرد: حل مشکلات خوزستان بدون این موارد و یا پیشنهاداتی از این قبیل میسر نمی‌شود بلکه باید همه با همدلی و کار کارشناسی به دنبال احقاق حق استان باشیم.

در این نشست که با حضور نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد تمامی نمایندگان حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را در مورد مشکلات و مسائل حوزه انتخابیه و ایجاد راه کارهایی برای هم افزایی نماینده دولت و نمایندگان مردم ارائه دادند.

در پایان مقرر شد با تشکیل دبیرخانه جلسات مشترک مجمع نمایندگان استان و استاندار خوزستان تعدادی از مباحث اصلی استان جهت طرح و پیگیری در کمیته مشترک در دستور کار قرار بگیرد.

https://hoorkhabar.ir/607139کپی شد!
39
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.