ارزیابی ائمه جمعه خوزستان

هورنیوز – مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خوزستان گفت: ائمه جمعه در طول هفته و فعالیت‌ها و پیگیری‌های میدانی مردم را برای حضور در ماراتن دینی و مهم آخر هفته دعوت می‌کنند و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه امامان جمعه را هر ۳سال یک‌بار ارزیابی می‌کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمود محمدزاده امروز در نشستی با اعضای ستاد نماز جمعه هندیجان اظهار داشت: هنگامی‌که خداوند از روح خود در ما دمید خلقت انسان آغاز شد و خداوند بعد از نفخ روح در انسان امر به کرنش همه فرشتگان به انسان کرد؛ در این ماه مبارک رمضان باید به فکر آخرت خود باشیم و از برکات و خیرات این ماه عظیم برای همه‌سال خود توشه‌ای جمع کنیم و نهایت استفاده را ببریم.

وی افزود: در این دنیا چیزهایی وجود دارد که انسان به آن نرسیده است و لذا خداوند باروح خود توانست موجودی والا خلق کند ما نباید فقط به دعاها و نمازهای مختصر در این ماه عظیم اکتفا کنیم بلکه باید عمق عبودیت و بندگی را درک کنیم باید برای رسیدن به عرش تلاش کنیم.

‌محمد‌زاده خاطرنشان کرد: اعضای ستاد نماز جمعه خوزستان براساس سوره مبارکه جمعه دنبال سعی و تلاش برای ذکر خدا و یاد خدا هستند، خوبی کردن و کار نیک کردن پاداش آن فقط در آخرت نیست بلکه پاداش دنیایی نیز دارد اقامه نماز جمعه سبب می‌شود که ثواب همه نمازگزاران به اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه هم برسد.

وی تأکید کرد: برگزاری نماز جمعه امر به‌ معروف و از اوامر ولی‌فقیه است و اعضای ستاد نماز جمعه اوامر ولی‌فقیه را پیروی می‌کنند برگزاری نماز جمعه امر الهی انسان‌ساز است که سبب هدایت جامعه می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: مستکبرین انقلاب‌های رنگی در اوکراین و گرجستان ایجاد کردند اما موفق نشدند در ایران اسلامی برقرار کنند که به دو دلیل موفق نشدند؛ در تیرماه ۷۸ موفق نشدند که کارشناسان آنها اعلام کردند دلیل اول وجود ولی‌فقیه بود دوم وجود شبکه‌های ارتباطی ولی‌فقیه با مردم (نماز جمعه)به تعبیر آن‌ها بوده است.لذا نمازجمعه سنگری برای محافظت از اسلام و انقلاب است.

مسئول دفتر نمایندگی ائمه جمعه خوزستان گفت: امروز ایران اسلامی مقابل کل استکبار است سردار سلیمان قاسمی سلمان فارسی ایران در بین ملت‌ها است،  تنها کسی که ایران اسلامی را از بلایات دور می‌کند و در منطقه جنگ‌زده ثبات دارد ولی‌فقیه است نه کسی دیگر و برگزاری نماز جمعه به امر ولی‌فقیه است.

محمد‌زاده افزود: حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمیل پور با توجه به نداشتن سابقه امامت جمعه پیش از این، امام‌جمعه موفقی بوده و ارتباط مستمر و مؤثری با مسئولان و مردم‌ دارند؛ حضور مردم هندیجان در برگزاری نماز جمعه بسیار مناسب و خوب است و از همه تلاش‌ها و فعالیت‌های اعضای ستاد نماز جمعه هندیجان تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی گفت: ائمه جمعه در طول هفته و فعالیت‌ها و پیگیری‌های میدانی مردم را برای حضور در ماراتن دینی و مهم آخر هفته دعوت می‌کنند ائمه جمعه هر ۳سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند.

محمد زاده بیان کرد: اگر ولی‌فقیه امر برگزاری نماز جمعه را صادر نکردند اقامه نمازجمعه ممکن نخواهد بود. و لذا نمی‌توان بدون انتصاب ولی‌فقیه نماز جمعه برگزار کرد، بدون انتصاب ولی‌فقیه هیچ روحانی مجاز نیست نماز جمعه اقامه کند.

https://hoorkhabar.ir/607111کپی شد!
66