شمارش معکوس برای خشک شدن تالاب شادگان/ فرسوده بودن فضاهای فیزیکی مهمترین مشکلات در حوزه بهداشت و درمان/ امکانات موجود در شهرستان کارون اصلا رضایت بخش نیست/ بنزین تک‌نرخی منطقی و معقول است

شمارش معکوس برای خشک شده تالاب شادگان

مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس با بیان اینکه شمارش معکوس برای خشک شدن تالاب شادگان  آغاز شده است،گفت: افزایش گردو غبار واز بین رفتن نخل ها از پیامدهای خشک شدن تالاب شادگان است.

مجید ناصری نژاد درباره خشک شدن تالاب شادگان،افزود: با خشک شدن تالاب شادگان  بطورحتم شاهد افزایش گردو غبار در استان خوزستان و دیگر استان های کشور خواهیم بود؛ بنابراین خشک شدن این تالاب در زمینه  اشتغال، صیادی و کشاورزی نیز تاثیر بسزایی دارد و به همین علت مسئولان باید هرچه سریعتر اقداماتی برای بهبود وضعیت نامناسب تالاب شادگان تدارک ویژه ای را  اتخاذ کنند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه شمارش معکوس برای خشک شدن  تالاب شادگان  آغاز شده است، یادآورشد: افزایش گردو غبار ،مشکلات تنفسی و از بین رفتن  نخل ها در این حوزه انتخابیه نتیجه خشک شدن تالاب شادگان است.

 

فرسوده بودن فضاهای فیزیکی مهمترین مشکلات در حوزه بهداشت و درمان

همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت زیرساخت های بهداشت و درمان از جمله فضاهای بیمارستانی و درمانی و کمبود تجهیزات و نیروی انسانی در دستور کار قرار دارد.

یوسفی گفت: مهمترین مشکلات در حوزه بهداشت و درمان فرسوده بودن فضاهای فیزیکی دv بیمارستان ها و مراکز درمانی است که در کل خوزستان به ویژه اهواز، باوی و حمیدیه یا فرسوده هستند و یا اصلا وجود ندارند که باید در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود: مشکلات زیست محیطی، گرد و غبار، و مشکلات رودخانه کارون که حتی به طور مستقیم نیز به حوزه بهداشت مربوط نیستند با همکاری سایر دستگاه های مسئول مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد.

 

امکانات موجود در شهرستان کارون اصلا رضایت بخش نیست

جواد کاظم نسب الباجی دیگر نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: ادارات کل استان موظفند که نمایندگی یا ادارات تابعه خود را در شهرستان کارون مستقر کنند تا شهرستان رونق بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ارتقای کوت عبدالله به شهرستان تاکنون نتوانسته است محرومیت را از چهره شهر و  روستاهای تابعه برطرف کند، افزود: بی شک در مقابل کم لطفی و کم کاری هر مسئولی خواهیم ایستاد و قطعا هر فردی که توانایی ارائه خدمات به مردم را ندارد باید جای خود را به مدیری توانمندتر بدهد.

 

بنزین تک نرخی مناسب و معقول است

غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تک‌نرخی بودن در شرایط فعلی مناسب و معقول است، گفت: اگر دونرخی بودن به معنای افزایش قیمت باشد، در این صورت تک‌نرخی مناسب‌تر است.

وی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی اگر بنزین دونرخی شود احتمال افزایش قیمت در دیگر موارد مصرفی مردم وجود دارد لذا قائل به این هستم که فعلا هیچگونه افزایش قیمتی انجام نشود.

 

برخی از اختلافات بین دو شهر سود می‌برند

علی گلمرادی نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام اظهار کرد: عده‌ای سال‌های سال است با ایجاد اختلاف بین قومیت‌ها و شهرها باعث رقم زدن وضعیت کنونی منطقه شده‌اند.

 

وی ادامه داد: اگر امروز صنعت به منطقه توجهی ندارد به دلیل درگیری‌های بیهوده‌ای است که ما را از حق و حقوق خود غافل کرده و مشکلات امروز حوزه انتخابیه را رقم زده است.

 

گلمرادی با بیان اینکه با ارتقاء منطقه هیچکس متضرر نخواهد شد، افزود: اگر امروز بندر امام رشد پیدا کند باعث رشد و پیشرفت بندر ماهشهر نیز خواهد شد چرا که خود را با بندر امام قیاس خواهد کرد و به خود تکان خواهد داد.

 

وی متذکر شد: عده‌ای مخالف ارتقاء منطقه و رشد ماهشهر و بندر امام هستند، این افراد مسئولان کم‌عرضه‌ای هستند که نمی‌خواهند در بحث رقابتی بین شهرها زیر سئوال بروند.

https://hoorkhabar.ir/606862کپی شد!
59