برای حل مشکل آب وقت ویژه ای می گذارم/ در بحث اشتغال اتفاق خاصی نیافتاده است

به گزارش هورنیوز ؛ غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان صبح امروز در قالب سفر شهرستانی، به همراه معاونین خود به شهرستان شادگان سفر کرد.

 

برای حل مشکل آب وقت ویژه ای می گذارم

شریعتی در جمع مردم شهرستان شادگان اظهار کرد: با توجه به تخصیص بیش از ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار به منظور حل مشکلات آب و فاضلاب روستایی کشور، به دنبال جذب اعتبارات ویژه‌ای برای خوزستان هستیم تا بخش عمده‌ای از مشکلات استان را در این زمینه حل کنیم.

وی با اظهار شرمساری از مشکلات آب شادگان عنوان کرد: برای حل مشکل آب وقت ویژه‌ای می‌گذارم و امیدوارم که با اجرای طرح غدیر مشکل آب شادگان حل شود و مردم این شهرستان، دیگر در زمینه آب دچار مشکل نباشند.

_PMS8116

استاندار خوزستان با اشاره به مشکل اشتغال استان عنوان کرد: در این سال‌ها صنایع پایین دستی مغفول ماند‌ه‌اند و با توجه به فعالیت صنایع بزرگی مانند شرکت نفت و غیره در استان، هنوز هم مشکل اشتغال بزرگترین دغدغه مردم است؛ در این راستا و برای حل مشکل بیکاری باید به صنایع پایین دستی توجه ویژه شود.

شریعتی با اشاره به بحث انتقال آب کارون به جراحی گفت: طرح انتقال آب کارون به جراحی در دست بررسی است و امیدواریم سازمان آب و برق این طرح را جهت احیای کشاورزی شادگان هر چه سریعتر آغاز کند.

 

در بحث اشتغال اتفاق خاصی نیافتاده است

در ادامه این سفر شهرستانی، غلامرضا شریعتی در مسجد امیرالمومنین (ع) شادگان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت در حال حاضر رفع معضل بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی است.

وی افزود: خوزستان با دارا بودن پتانسیل عظیم نفت، گاز و پتروشیمی و تولید روبه بالای ثروت متأسفانه در بحث اشتغال اتفاق خاصی نیافتاده است.

شریعتی تصریح کرد: فعال‌سازی صنایع پایین دستی نفت با استفاده از صندوق توسعه ملی از مهم‌ترین راهکارهای ایجاد اشتغال در خوزستان است که به شکل جدی آن را پیگیری خواهیم کرد.

وی در خصوص مشکل کمبود آب برای کشاورزی منطقه به ویژه شادگان گفت: درصدد هستیم با انتقال بخشی از آب رودخانه کارون به رودخانه جراحی زمینه احیای مجدد کشاورزی و نخلستان‌های منطقه شادگان را فراهم کنیم.

استاندار-خوزستان-۲

استاندار خوزستان اظهار کرد: مشکل آب شرب در برخی از روستاهای خوزستان به‌ویژه شهرستان شادگان جدی است و مایه شرمساری بوده که زیرا اقدام جدی در این خصوص صورت نگرفته و مردم با مشکل تامین آب مواجه هستند.

شریعتی خاطرنشان کرد: با پیگیری صورت گرفته با معاون وزیر نیرو درصدد هستیم تا مشکل آب شرب روستائیان را برطرف کنیم ضمن اینکه در بخش شهری شادگان با تکمیل طرح انتقال آب غدیر بخش عمده‌ای از مشکل آب شرب شهر برطرف خواهد شد.

 

https://hoorkhabar.ir/606854کپی شد!
40
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.