جولان‌ سگ‌های ولگرد در هندیجان

هورنیوز – چندین سال است که هر ماه جلسه شورای سلامت شهرستان برگزار شد و تصمیماتی با حضور سایر اعضا گرفته که یکی از این مصوبات معدوم کردن سگ‌های ولگرد است.

با توجه به این مصوبات ما هیچ‌گونه اثری از اجرای شدن آنها نمی‌بینیم و شاهد پرسه زدن سگ‌های ولگرد در خیابان‌های اصلی و مرکزی شهر که یکی از آن خیابان‌ها روبه‌روی شهرداری و مسجد جامع است ولی باز مسؤولان از خواب بیدار نمی‌شوند.

آیا مسؤولان حاضردر جلسه توجیهی برای عدم اجرای شدن مصوبات دارند؟ یا این که فقط به‌صورت دستوری از طرف اداره کل استان جلسه برگزار شده دیگر کاری به اجرا شدن مصوبات ندارد و یا سلامتی مردم برای آنها اهمیت چندانی ندارد.

هندیجان چند سالی است که از بخش به شهرستان تبدیل شده و برای پیشرفت و آبادانی نیاز به مسؤولان فعال و دلسوز دارد تا بتواند در حداقل مسائل اولیه پیشرفت کند، ولی متاسفانه به دلایل نامعلومی و با پروازی بودن اکثر مسؤولان شهرستان تاکنون ما شاهد پیشرفت چندانی در ابتدای‌ترین مسائل شهری نبوده‌ایم و همچنان چشم انتظار آمدن مسؤولان دلسوز و کارآمد در سطح هندیجان هستیم.

امید مردم هندیجان به تغییرات اخیر در سطح مدیریت استان است که شاید با این جابه‌جای چیزی نصیب این شهرستان محروم شود، هر چند مردم ظرف این چند سال از تغییرات مدیریتی استان سودی نبرده‌اند ولی باز چشم امیدی به استاندار جدید دارند شاید بتواند رویه مدیریتی شهرستان را برای حل مشکلات ابتدای شهر و مردم تغییر دهد و ما شاهد هندیجانی آباد با سواحلی پاک باشیم.

یکی از کارکنان بازنشسته آموزش و پرورش اظهارکرد: پزشکان به من گفته‌اند باید برای سلامتی و جلوگیری از بیماری قلبی پیاد روی کنی ولی از ترس حمله سگ‌های ولگرد که در بعضی مواقع تعداد آنها به ۱۰ قلاده می‌رسد از پیادروی صرف نظر کرده‌ام.

وی در ادامه گفت: جالب اینجاست که محل تجمع این سگ‌ها درست روبه‌روی بیمارستان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان است و اگر کسی در چنین وقتی از شب بیماری داشته باشد با هزار زحمت باید خودش را از چنگ  سگ‌ها رها کند.

علیرضا احمدی یکی دیگر از اهالی هندیجان  اظهار کرد: شهرستان ما چهره یک دهات دور افتاده را به خود گرفته است و انگار که مسؤولان شهری به خواب فرو رفته یا چشم خود را برحقایق بسته‌اند، آنها صرف اینکه صبح را ظهر کنند و دریغ از حل کوچک‌ترین مشکل مردم باشند به مشکلات موجود در شهر بپردازند که یکی از آنها همین قضیه سگ‌های ولگرد است.

هوشنگ نصاری یکی دیگر از اهالی هندیجان می‌گوید: رها بودن سگ‌ها در خیابان‌های اصلی شهر برای شهرستانی که ادعای تجاری بودن دارد و هم‌وطنان ما از شهرستان‌های دیگر برای خرید به اینجا سفر می‌کنند خوبیت ندارد، پس مسؤولان ارشد شهرستان باید در این موضوع ورود کرده و با مجبور کردن ادارات متولی این‌کار چهره شهرستان را دگرگون سازند.

این در حالی است که تمامی شهرها و بخش‌های اطراف این شهرستان در زمینه‌های گوناگون پیشرفت کرده ولی شهرستان هندیجان در هیچ یک از زمینه‌های شهری پیشرفت نکرده بلکه در بیشتر مسائل حتی به عقب برگشته، زیرا پیشرفت شهر که تنها در ساخت چند مغازه یا ساختمان بلند نیست مردم انتظار دارند بعد از گذشت ۱۳ سال از شهرستان شدن حداقل مشکلات آنها حل شود.

آیا شورای سلامت شهرستان برای اجرایی کردن مصوبات توجیه نیست؟ کدامیک از مصوبات سال گذشته در زمینه فاضلاب‌های سطح شهر و یا دیگر مشکلات مردم عملی شده؟ مشکل کار در کجا‌ست؟ کدام دستگاه مصوبات مربوط به خودش را به‌طور صحیح انجام نمی‌دهد؟ این‌ها سوالاتی است که در جلسات ماه بعد باید به‌صورت جدی از طرف فرماندار پیگیری شود ولی متاسفانه این مشکلات مردم همچنان بر زمین مانده‌اند و فریادرسی نیست.

شهرستان هندیجان یکی از قدیمی‌ترین بنادر استان خوزستان بوده و در چندین زمینه تجارت، صیادی، کشاورزی، دامپروری از گذشته تا به‌حال حرفی برای گفتن داشته و دارد که برای فعال کردن این زمینه‌ها نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و دراز مدت و مسؤولان پر تلاش دارد.

https://hoorkhabar.ir/606526کپی شد!
75